lördag 25 oktober 2014

Varför blev det dagis

En läsare undrade varför vi valt att ha Adam på dagis, då det ju finns flera allternativ. Här kommer lite svar på det.

Vi var från början rätt så säkra på att Adam skulle börja på dagis den dagen som vi blev i behov av dagvård. I vår stad finns det 3 olika allternativ då det kommer till dagvården, dagis, dagmamma eller gruppis. Alla allternativ har både positiva och negativa saker så klart, men för oss övervägde det positiva med dagis.

Hade först tänkt skriva ut lite hur vi resonerade men tänkte sedan om. INGEN vinner ju på att höra hur vi tänkte. Alla allternativ är bra och jag utgår ifrån att ALLA väljer det allternativ som känns bäst för ens egna barn. Jag har inget behov av att skriva varför vi ansåg att dagis är bättre än de andra, för det ändrar ju inte på något. Vårt beslut blir inte bättre för att jag klankar ner på andras, det är för övrigt något som jag måste bli bättre på. Att sluta tro att mina egna beslut blir bättre bara jag påpekar fel och brister hos andra.

Dessutom kändes det fint att Adam fick börja i det dagis där han sedan förhoppningsvis kan gå tills han börjar förskolan. Att sen också Saga förhoppningsvis får börja på samma dagis underlättar ju vardagen massor.

Jag tror att alla vet vilket allternativ som passar bäst och för oss var det detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar