onsdag 8 oktober 2014

Cros Nature

I måndags var jag och Lelle och provade på ett nytt träningssätt. Konceptet var att styrketräna utomhus, och alltså det var jääääätte roligt! Vi gjorde olika övningar, vissa parvis och andra ensamma. Lite löpning och lite pulshöjande. Väldigt varierande, och tungt. Speciellt kul var det att vara ute, att heltiden byta ställe och att man gjorde allt i sin egna takt. På en timme i gymmet görs ju det mesta till musik och då känns det biland som att man måste "fuska" lite för att hålla takten med musiken. Nu gjordes allt ordentligt och det kändes efteråt. Tänkte inte mer på det efter att timmen var slut, gladeligen gick vi på en timme Zumba också innan vi åkte hem.

Känslan igår då jag steg upp från sängen


Men igår, AJ! Tror jag aldrig i mitt liv haft lika hård träningsvärk, i hela kroppen. Det måste ju ha varit otroligt effektiv träning eftersom varje muskel i kroppen grät. Ni vet kanske känslan då det gör ont bara man rör på sitt lillfinger, DEN känslan hade jag igår. Men tapper som man är hindrade det mig inte från att gå på en timmes step and cardio i alla fall. Idag är det kanske lite bättre men känner fortfarande av alla muskler.

Bara att bita ihop, i morgon är det step & box som gäller. Hoppas att musklerna inte går i strejk efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar