torsdag 20 augusti 2015

skam den som ger sig

Idag var det the "grande finale" på gymmets sommarschema, för min del. Vi åker ju till österbotten hela helgen så det blir några dagar paus nu och på måndag är det redan höstschemat som gäller. Det gällde alltså att ta ut allt av denna dag, och eftersom dubbelpasset på måndagen gick såpass bra så vågade jag köra dubbelpass idag igen. Först en timme pump och sen step&box. (HÄR kan ni läsa inlägget jag skrev efter förra gången..) Och det gick så mycket bättre idag, visst var det tungt som synden och jag ville NÄSTAN gråta lite innan det var slut. Men denna gång var det ROLIGT från början ända till slutet, ja till och med efter slutet. Orkade dansa lite sen ännu, skratta och vara sådär GLAD som man SKA vara efter 2 härliga timmar på gymmet. Jag älskar verkligen den känslan, man blir ju nästan lite hög på den. Denna gång hade jag  både ENERGI och glädje. 

Härligt att få "avsluta sommarens träning" med detta. På bästa möjliga vis faktiskt.

jojo gammal bild, men jag kan ju inte tvinga dessa brudar att ställa upp på foto ALLA veckor heller!

Vad var då skillnaden på idag och för två veckor sedan? Jag kom faktiskt på en sak, MATEN innan träningen var olika. Idag hade jag hunnit äta middag före, och sist hade jag bara ätit en smoothie. STOR SKILLNAD! Det gäller nog att vara jättenoga med att man äter tillräckligt då man tränar, speciellt om man tränar hårt. 

Tänkte nu såhär pasligt på en torsdagskväll summera träningssommaren lite, för det har minsann varit en träningssommar utan dess like för mig. Jag är så glad att jag lyckats hålla ångan uppe HELA sommaren, jag har verkligen njutit av att träna, jag har haft så otroligt ROLIGT på gymmet, fått så fina vänner, uppnått finfina resultat, inspirerats och inspirerat. Blir nästan lite tårögd då jag tittar tillbaka på denna sommar, för den har varit full av så mycket fint. Måste nog göra ett skilt inlägg om det. Och det bästa av allt, ALLT detta fortsätter ju! Har på känn att denna höst kommer bli den bästa EVER, jag ska faktiskt fortsätta satsa på mig själv, på mitt välmående och på min hälsa. OCH jag skall njuta av det, VARJE DAG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar