onsdag 19 augusti 2015

#fansåNOLOT

Idag är det ju onsdag, onsdag = spinningdag (ännu denna vecka, nästa vecka är det torsdag..skriv upp det ni som vill ha koll på NÄR jag tränar VAD. *skämtar*). Spinningdag betyder ju också att det var dags att prova mina riktiga spinningtossor. Beställde ju dem via internet så jag måste själv skruva fast låsningen (klossen som gör att skorna klicksar fast i pedalen..) på skorna. "lätt som en plätt, nu ska jag fixa detta själv. Jag behöver då inte hjälp, nej nej. Hur svårt kan de nu va att skruva fast två skruvar?" tänkte jag. Insåg ju nog rätt snabbt att jag inte riktigt visste vad jag gjorde, men hade gett mig FAN på att jag fixar detta själv. Frågade inte Anton utan kollade en video på youtube istället. *smart* Inga konstigheter alls, skruvade fast klossarna och packade väskan glad i hågen. Klappade mig själv lite på axeln till och med, "fan så bra Malin, du fixade det!" nåtjaaa, kan ju erkänna att jag borde ha bett om hjälp GENAST, och inte bara trott att jag nog kan för..

man ser ju ren på min MIN här, att det inte riktigt gick som på Strömsö..

.. jag var i extra god tid på gymmet. Smög in i spinningsalen och satte på mig skorna. Diana hade lovat att hon skulle visa hur man gör men jag tänkte att jag nog kan testa själv. "hur svårt kan det vara" *KLICKS KLACKS* och så satt skorna fast i pedalerna. "haha lätt som en plätt.. men HUR kommer jag lös?" försökte vrida på foten, så som man SKA göra. Men hela jävla skon vreds med, det GICK INTE ATT KOMMA LOSS. *pinamt* "typsikt, nu måst jag ändå få hjälp" Nå efter att Diana kom och kollade (och konstaterade att något nog är lite fel) så fick jag snällt ta av mig skorna, som satt fast i pedalerna ännu) *ännu mera pinsamt* och SOM TUR fick "vi" (Diana) löst dem från cykeln. Jag hade tydligen inte spänt klossarna tillräckligt, dom var helt lösa. Min "jee jag kan fixa detta själv"feeling var inte sådär super stark nu mera. 

Detta var ju också typ 3 minuter före timmen skulle börja. Blev skit sur på mina "värdelösa skor" och tänkte redan byta till mina vanliga. Planerade ren att jag SKITER i spinningskor om de ska vara sådär svårt. MEN som tur hade en annan deltagare med sig rätt verktyg, och på nolltid var klossarna SPÄNDA och skorna blev bra igen. Tänk på riktigt att jag ändå hade lite TUR också!

TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN! 
you made my day. Och tack snälla Diana för att du hjälpte mig!

Körde sen hela passet med skorna och visst var det skillnad. Men just då ville jag bara åka några timmar tillbaka i tiden och ge mig själv en rak höger för att jag var så jävla envis och "kunde själv" och inte kunde ta hjälp av Anton. Men man lär sig, nästa gång något skall skruvas så LOVAR jag att det INTE är JAG som gör det. 

Hahaha så att så gick det när prylnissen skulle leka cool med sina NYA FINA (DYRA) spinningskor på spinningtimmen. Då jag klickade fast mig första gången, innan jag visste att jag inte gjort helt rätt, så kände jag mig som världens coolaste. NU hade jag också spinningskor, nu skulle jag också bara klickas mig fast och loss från cykeln, sådär som jag ju sett att så många andra också göra. Efter att jag fått all hjälp kände mig mest bara korkad. Liksom kommer dit då och har skaffat skor och inte ens sett till att dom är tillräckligt spända. Voi NÄÄ-Ä, nästa gång går jag till en butik och BER om hjälp.  

Nåja som tur var så är det inte hela världen, resten av deltagarna på passet (tack och lov var vi rätt så några idag..) fick sig säkert ett gott skratt. Och jag överlevde, fick en reality check och blev snabbt tagen ner på jorden. Det hjälper minsann inte med fina spinningskor om man inte KAN använda dem. Haha skrattar fortfarande åt mig själv.. Nästa vecka går det säkert bättre.

1 kommentar:

  1. Fniss, när jag köpte spinningskor skruvade försäljaren fast klossarna åt mig. Det var säkert bra. Första gången jag provade lånade spinningskor (för att avgöra om jag skulle skaffa egna) kom jag inte loss... fastän skorna var ok. Men instruktören tog loss mig :D

    SvaraRadera