måndag 31 augusti 2015

PMSmonsterMALIN

Hejsan! Trevlig måndag, idag har jag fått en sak gjord som jag borde ha gjort för flera månader sedan. Äntligen är Adams 3års granskning till tandläkaren bokad (vi missade den första tiden som vi fick #dåligmamma) dessutom satte jag mig själv i kö för tid till tandläkare. *HURRA FÖR MIG!* Efter min graviditet med Adam och sen amningen på det så var mina tänder helt förstörda, förväntar mig samma elände denna gång. Behöver jag säga att jag HATAR tandläkaren? Nåja nödvändigt ont typ.

Nu kan vi ju också tänka på roligare saker än det. Fast om jag skall vara ärlig har jag varit rätt så svart i mina tankar idag. PMS i allra högsta grad, hoppas jag! För annars är jag nog bara en dag eller två ifrån ett psykbryt. Mina nerver är lika med noll, och jag är INTE avis på Lelle som chillat med mig hela eftermiddagen. Vi åkte till Åbo en hastig sväng för att köpa presenter till Anton, han fyller år i morgon (jodå jag är minsann ute i god tid I KNOW!), och under den resan sade jag NOLL, ZERO, NADA positiva saker. Allt var fel, allt var skit, allt var dåligt, ja allt sög helt enkelt. Konstaterade ändå att det är TUR att Lelle känner mig, för annars hade hon väl gett mig en rak höger och tagit bussen hem. Hihi, men istället hörde hon tålmodigt på och skrattade år mig, då jag var förbannad på rusningstrafiken, på andra bilister, på cyklister och på mitt egna värdelösa körande. Nej vet ni, idag har jag inte varit en trevlig människa alls.

Anton var gullig och fixade middag, vilken jag slevade i mig i all hast för att sedan rusa vidare till gymmet. Och precis som vanligt var det just det som behövdes för att få mig att se lite ljusare på livet igen. Dubbelpass, måndagen till ära, och OJ så gott dom gjorde. ÄNTLIGEN lite mindre bitter på livet. Det bästa med träningen är ju att man inte hinner tänka och fundera så mycket och efteråt är man full av endorfiner och lite för trött för att älta och välta alla tankar. Nej tacka vet jag träningen och vänskapen. OCH ja FAMILJEN såklart!! Vi håller tummarna för en lite mer samlad och positiv Malin imorgon. I morgon ska jag också börja svara på frågorna från frågestunden, verkligen roligt att så många frågor kommit in, KIITOS!


två bilder från i lördags, ska försöka smaila lite mer i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar