torsdag 20 augusti 2015

DÄRFÖR var ändå sommaren 2015 den bästa på länge!

Okej, jag vet att jag själv gnällt över det dåliga vädret denna sommar, svurit över att denna somnar verkligen SUGER "var är solen?" "var är värmen?". Och visst JA, vädret har nu absolut inte visat sina bästa sidor direkt, inte före nu i augusti i alla fall. MEN nu tänkte jag ändå lista saker som varit bra denna sommar, saker som gjort denna sommar till den bästa sommaren på väldigt länge.

VARFÖR DET DÅ?

JO:


vi inledde ju hela sommaren med att våran lilla sötnos blev 1 år. Helt otroligt att våran lilla bebbe inte alls är någon bebis nu mera. Barnens födelsedagar är minsann alltid speciella dagar, men 1-årsdagen är nog mest speciell skulle jag tro.


Vi firade barnens födelsedagar med ett MEGAKALAS hela tjocka släkten var bjuden och vi hade verkligen ett fint kalas. Verkligen lyckat!


Denna sommar har vi hunnit umgås med min fina lilla guddotter <3 jätte skoj att vi verkligen tagit oss tiden att umgås, för vi har minsann haft jätte skoj! Ska verkligen försöka se till att vi fortsätter träffas också under hösten! Vardagen kommer ju så lätt emellan, och man MÅSTE verkligen TA SIG TIDEN att träffas. Annars går veckorna bara och mitt i allt är det väl jul?!?


Adams 3-årsdag firades med plättkalas på gården. Ett riktigt fint sommarminne, blev den dagen också!


Midsommaren, oj den helgen var NICE. Vi firade midsommar "lugnt" med finaste Matte & Lelle. En riktigt skön helg på stugan. Bäst! Dessutom var det den enda gången som vi varit till Korpo denna sommar, vi borde ju nog ta oss tid till det också. Men i år har vi prioriterat annat istället.



Vi hälsade på Mumin och hans vänner tillsammans med Karin och lilla m. Också det en finfin dag! 



Och så var det ju parfest, en rolig kväll och mindre rolig natt. Men ett roligt minne i alla fall!


jag vill inte veta hur mycket pengar vi satt ut på JORDGUBBAR denna sommar. Vi måste nog fixa eget land istället, för vi har ätit massor i år. Barnen ÄLSKAR verkligen jordgubbar och det gör jag med. Äter dem på gröten, till mellis, på kvargen och som snax. BÄST!


De få stranddagarna som faktiskt varit. Både de dagarna som vi varit på stranden hela familjen men kanske främst de gånger som Adde och jag haft tumistid på stranden. Jo jag vet, bra med en bild på Saga..


Vår Sverigeresa, hela familjen. Det var så otroligt välbehövt, så glad att vi tog oss tid till att göra det. Det gjorde verkligen gott för oss alla 4.


Gymmet, gymmet och gymmet. Så många timmar som jag spenderat där denna sommar, känns så skönt att jag inte alls tappat träningsivern fast det varit sommar. Min längsta paus var 4 dagar och det var då vi var på resa. 2015 var bästa träningssommaren i mitt liv!



och så alla välbehövda kvällspromenixer med Karin <3



Och så umgänget på gymmet, finisar är dom hela högen. Om vi skall vara riktigt sliskigt klyschiga så kan vi ju säga att dom lyst upp min vardag istället för solen. Haha förlåt, den var dålig. Nej men alltså träningen blir ju roligare med bra sällskap :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar