lördag 29 augusti 2015

Ibland behövs en extra morot

Redan igår på kvällen bestämde jag att det får bli styrketräning idag på morgonen, har slarvat lite med den de senaste veckorna så nu ska jag vara lite extra duktig igen (minst två pass i veckan!). Dessutom har jag lite problem med att gå och tvätta håret om jag inte tränat, känns liksom rätt så onödigt. Nu har jag ju sällan det problemet eftersom jag tränar så ofta, och alltid tvättar håret efter träning. Men just idag t.ex. då vi skall ut på kvällen *hurra!* så tvättar jag ju nog håret oberoende. Känns bättre att jag då tränat på samma gång, två flugor i en smäll! (Det är tydligen rätt så jobbigt att tvätta håret enligt mig, och JO egentligen är det ju nog det..det tar en hiskeligt lång tid. Ni vet stackars mig med mitt långa tjocka hår, inga sympatier?!? nehe int då!)

 Man ska inte styrketräna på tom mage så därför började dagen helt som vanligt, med frulle. Då jag satt där i matbordet och slevade in kvarg (ja ja jag var lat och orkade inte koka gröt, ni vet det är ju så tungt..) kände jag hur jag blev lite lat, "ska jag faktiskt orka släpa mig till gymmet nu ren? kanske jag väntar till efter maten? eller så gör jag det i morgon?" (jodå ibland är också jag lat, tro det eller ej. Speciellt då det kommer till att träna ensam..). Ett super tips om man känner sig lite små slö är att försöka få sällskap, för då KAN du inte backa ur längre. Såg att Lelle var online på FB och skickade snabbt och frågade om hon joinar. Och efter lite funderande, först for hon t.ex. offline då jag frågade och ja bara, "okej nå kiitos liksom, svara nu ändå och dissa mig inte!" så blev det så! 







 HURRA! 

Nu är jag taggad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar