fredag 14 augusti 2015

nyckeln till att lyckas finns hos..

Funderar ibland på vad är det som gjort att jag lyckats så bra hittills, just denna gång? (jag menar jag har ju provat, haft viljan och sedan totalt misslyckats igen HUR MÅNGA gånger som helst tidigare..) Jag skulle ju gärna bara säga att det är tack vare människorna runt omkring mig. Linda och Diana på gymmet (kanske främst dessa två!), min familj och mina kompisar, för ja så känns det ju för mig. Men då säger alltid någon

"Men Malin, det är ju DU som gjort allt jobb, inte någon annan. Du ska tacka dig själv!

Och då börjar jag fundera lite mera..



Och JA det är ju nog så, det vet jag ju nog egentligen också. Det finns inte någon annan än jag själv som kan bestämma hur ofta jag tränar, vad jag äter och så vidare. Det handlar inte om dessa specifika personer egentligen, det hade helt säkert gått också utan dem. Det hade inte varit lika ROLIGT, men det hade säkert gått. Det är på grund av mig själv som det nu går bra, men det är också på grund av mig själv som jag tidigare inte lyckats.




Det är lite jobbigt att inse, att det bara handlar om mig, att jag egentligen hade kunnat göra detta för länge sedan. Jag tror främst det är för att skydda mig själv som jag vill föra över förtjänsten till andra. Liksom "jag kunde inte ändra livsstil före jag träffade Linda" För om det vore så, så är det ju inte mitt fel att jag inte tidigare tagit tag i mitt liv. Men det är ju inte sant, jag kan inte och ska inte föra över ansvaret för min hälsa på någon annan. Orsaken att jag lyckas/ misslyckas ligger hos mig själv. Det är den krassa sanningen, det finns inte någon annan än DU själv som kan ändra DIN livsstil!

MEN människorna som är omkring mig är ju helt SJUKT viktiga ändå. Ta t.ex. dom som jobbar på gymmet, dom ger mig verktygen för att jag lättare skall lyckas. Dock hjälper det inte att få hjälp om man inte vill ha den! D.v.s du kan ha all kunskap i värden om hälsa och träning men ändå inte lyckas, för DU måste ha viljan också. DU måste ha motivationen och den måste DU hitta inom dig själv. Dom ger mig alltså kunskap, inspiration och förutsättningarna för att lyckas, men dom ger inte någon garanti för att jag skall lyckas. Jag lyckas inte pågrund av dem, utan med hjälp av dem. En viss skillnad där, som jag mer och mer börjar förstå nu.

Jag är så otroligt glad och tacksam över att jag har alla dessa fina människor som hjälper, stöttar, peppar och inspirerar mig. För även om det är jag som gör själva jobbet så gör ni så att det inte känns jobbigt. TACK!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar