måndag 17 augusti 2015

En bra träningsmåndag, men en dålig mammamåndag..

Hej hej och trevlig måndag till er! Igår var det lite tyst är på bloggeliton, vi var nämligen till hufvudstaden och BORGBACKEN hela lilla familjen, pluss lite annat schack. Addes och Sagas kusiner med familj, och Antons mamma och pappa. Syrran var också med, och vi hade en helt GALET rolig dag. OJ så skoj det var att åka igen, länge sen sist var det! 

Lite bilder som Antons brors fru tagit:







Då vi åkte denna, som var det BÄSTA jag någonsin åkt!!, SVOR jag så mycket att jag nästan skämmes efteråt. Jag var SÅ RÄDD och det var SÅ HÄFTIGT på samma gång. Måste dock jobba bort svordomarna tills nästa gång, lite pinsamt sådär. 

Idag har varit en bra måndag, förutom att Adam fick mig att känna mig som VÄRLDENS SÄMSTA MAMMA. Han övar ju att vara på dagis ännu denna vecka och idag var han en timme ensam där. Sist han var det gick det jätte bra, men idag hade han varit ledsen. 

Möt nu själv din 3 åring som med gråten i halsen säger:

mamma jag är jätte ledsen på dig, för du lämnade mej här



Voj lilla gullet ändå, mitt egna mammahjärta krossades nog i 1000 bitar just då. Men nu på kvällen var han redan ivrig för att han skulle och leka till dagis i morgon igen. Så vi ska hoppas att det börjar gå riktigt bra där i alla fall.

Träningsmässigt kickades denna vecka igång med BESKED. Det blev dubbelpass idag, PUMP och sedan Zumba. Med en total förbränning på hela 1300 kcal, HEJDÅ! Så skönt att träna igen, hade en mer eller mindre oplanerad paus över helgen. På lördagen var jag ju på promenix men muskelträning har jag inte gjort på hela helgen. *hupsis* Kändes riktigt skönt att få pinas lite igen faktiskt. Och efter PUMPEN var det ju så skönt att skaka loss alla trötta muskler till härlig musik. Har jag sagt att jag ÄLSKAR måndagszumban? Haha, NÄ har nog ALDRIG nämnt det förr tror jag. *skämt*

Det höll på att skita sig lite för mig efter gymmet bara, för mitt i allt stod jag där utan bil (Anton hade fört mig till gymmet och jag hade ju tänkt att jag säkert får åka hem med Lelle..Lelle kom till gymmet med cykel *nice*) och utan akku i min telefon. Det kändes sådär lagom muntert. MEN som tur fick Lelle kontakt med Anton och han kom sen och hämta mej. Jag hade dessutom sådan tur att jag hade sällis ända tills Anton kom, tack Diana och Lelle för det <3 Hade varit skit tråkigt att vänta ensam, men nu hann vi babbla på om en massa olika saker. *skoj*

Är väldigt glad över att jag inte behövde traska hem alla 8 km i alla fall, i flipflops dessutom. Vad lär vi oss av denna? LADDA TELEFONEN och ha bilen (eller i alla fall cykeln) med till gymmet.

Nu blir det sovdags för denna brud, trött som en gurka är jag. 

GONATT!

2 kommentarer:

  1. Usch, det är så ledsamt när de gråter och inte vill vara vid dagmamman/dagis. Vår Martin grät VARJE MORGON när han var 1 år och skulle vara hos dagmamman. Sen fick han börja vara hemma då han fick en lillebror, och när de började hos dagmamma igen då lillebror var 2 år gick det bra, då fick de vara tillsammans.

    Gillar din träning, jag höll ett pass Bodypump i går och så var jag som deltagare på ett zumbaevenemang på kvällen med 30 min Zumba Toning och 60 min Zumba Fitness :)

    Och jag har aldrig varit till Borgbacken... kanske jag borde sätta upp det på listan över "100 saker jag ska göra innan jag dör" :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jobbigt med ledsna barn, men som tur går det bättre dag för dag så snart är han inskolad och inte så ledsen mera :)

      Ja jag tycker också att pump och sen zumba var riktigt prima kombo, kommer köra på det nu idag igen :)

      Och till borgbacken tycker jag absolut att du ska åka, det var jätte roligt! :) (och barn under 100cm åker gratis i en massa småa karuseller!)

      Radera