onsdag 5 augusti 2015

Sandras 10-9-8..-lista

Hittade en rolig blogglista häromdagen, den vill jag ju såklart fylla i. Originallistan hittas HÄR och passa på att kolla runt lite på Sandras blogg. Super fin och mysig, en ny favorit för mig! Dessutom har ju hennes dotter ett bedårande vackert namn..ni kan säkert gissa vad hon heter. (nej faktiskt inte Malin..haha)
10 saker jag tycker om:
- Min familj
- Mina vänner
- Träning (haha det hade ni inte kunna tro vad?)
- Jordnötssmör (skulle kunna lägga det högst upp på listan, men det ser ju lite tokigt ut kanske..)
- Nektariner (med kvarg eller som sådana. MAJ GAAAD så gott det är!)
- Kaffe (skulle väl överleva en halv dag utan det.)
- TV-serier (har ju den dåliga ovanan att jag somnar till någon tv-serie. Friends eller HIMYM är ju bäst!)
- Mina muminmuggar <3
- Min blogg och mina läsare  AI LAV JU!
- Min förlovningsring (har älskat den sedan jag såg den i butiken för 5,5 år sedan..)


9 saker jag tycker mindre om:
- Fästingar (fyfan alltså, jag vill typ inte ens gå till skogen för att jag är så rädd för dem)
- Att jag är lite för bekväm och lat för mitt eget bästa (livet skulle vara lite lättare om jag sådär per automatik skulle städa mera t.ex.)
- Då barnen är sjuka (anser mig annars vara en rätt så cool morsa, men då barnen är sjuka blir jag hysterisk)
- Att jag inte vet vad jag vill bli då jag blir stor (skulle vara rätt najs att veta det..)
- Mögelost 
- Spydiga/ Elaka kommentarer på min eller andras bloggar
- Att huden i mitt ansikte tror att jag är 14 (seriöst har mer finnar just nu än jag hade som teini)
- Folk som smackar då dom äter (hemma har vi t.ex. alltid radion på då vi äter)
- Missunnsamma människor

8 bloggar jag läser:

7 saker jag vill göra i framtiden:
- Gifta mig med Anton <3
- Få klart en utbildning och ha ett jobb
- Utbilda mig till PT eller instruktör och jobba på ett gym
- Renovera resten av vårt hus
- Resa till USA
- Få ett eller två barn till (om se sådär 10 år eller så)
- Prova på att ha en podcast


6 saker jag är rädd för:
- Att någon jag älskar skall dö
- Cancer
- Färstingar, ormar, getingar och annat skit som typ kan döda mig ute i naturen
- Höjder
- Att flyga (får alltid dödsångest då vi ska flyga, ett nödvändigt ont för att ta sig från plats A till plats B)
- Att bli skrämd (hatar då någon skrämmer mig, börjar skaka och gråta)

bild från min fammos begravning, hon dog i cancer för snart 3 år sedan
5 platser jag tycker om att vara på:
- Gymmet
- Hemma i vårt hus
- Hos min faster
- Hos mamma
- På stranden i solsken


4 ord som beskriver mig:
- Öppen
- Ärlig
- Social 
 (både IRL och på olika sociala medier typ bloggen och instagram)
- Bestämd


3 saker jag ser fram emot:
- Att Saga skall lära sig gå och prata (hon övar och övar och är så frustrerad över att det inte går som hon tänkt. Alltså hon går ju typ 4 steg, men sen tar självförtroendet slut. Vet av erfarenhet att dom lugnar ner sig lite då dom lärt sig gå)
- Kvällens spinning
- Att vi ska få börja bygga vår utebastu

2 bra filmer:
- Dumma mej (2an då alltså, 1an är inte lika bra)
- Ps. I love you
1 bra låt:
-Celebrate (bästa låten på gymmet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar