tisdag 4 augusti 2015

träningen då?

Jag tränade ju inte i Sverige, ja vi traskade omkring en del så fick ju lite motion på köpet där, men annars så var det rätt klent på den fronten Lördag, Söndag, Måndag och Tisdag. Men att hitta tillbaka till träningen var minsann hur lätt som helst. Inte ens en liten tanke på att inte gå på spinningen på onsdagen, såg framemot det hela förmiddagen och njöt verkligen av att få svettas igen. 4 dagas paus är ju inget att tala om egentligen, men för mig var det jätte länge sedan jag hade en så LÅNG paus. Tror ändå kroppen mådde riktigt bra av lite extra vila. För den känns lite mer pigg och ivrig nu, eller så är det bara mellan öronen. Hur som helst är det alltid roligare att träna då man känner att man har energi.

jag är typ såhär taggad!

Träningen har ju inte heller varit något problem alls för mig, har verkligen hittat rätt nu. Jag vet vad jag gillar och kör stenhårt på det. Ska bli spännande att se hur höstens träningsschema ser ut.  Gymmet har ju alltid lite annat schema under sommaren. Ser verkligen framemot kommande höst med tanke på träningen, nåjo annars också, men eftersom jag gjort såpass stora framsteg under sommaren så ska det bli spännande att se hur resultaten ser ut vid jul. *ivrig*

Just nu har jag inte ännu något klart mål för hösten, men tids nog ska jag nog komma på något. Ja ett mål är ju såklart att orka springa 10 km, fasiken måste börja jogga lite oftare än en gång i månaden. Då det kommer till joggingen finns det minsann utrymme för förbättring om vi säger som så..

2 kommentarer:

  1. När jag började med PT för 2 år sen så var joggning det värsta jag visste. Sakta men säkert blev konditionen bättre och intervallpassen blev mer och mer de roligaste konditionsträningarna. I nuläget försöker jag komma mig ut 3 gånger i veckan, varken långt i km sett eller hårt i fart.. men jag springer och det är huvudsaken. Det går förjävligt tungt de flesta gånger men känslan efteråt är fantastisk! Så joggandet/springandet är nog något jag skall fortsätta med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att jag också i något skede skall komma till den punkten att jogging skulle bli kul, för det är ju så "lätt" att träna då om man t.ex. är på resa. Skorna med bara och så far man.. sakta men säkert kanske? rom byggdes ju inte heller på en dag :)

      Radera