fredag 28 augusti 2015

bara JAG och min icke fungerande telefon

Har varit mycket idag, dagis, frissa för båda barnen, Lunch med Lelle, kaffe med Lelle, pizzaperjantai hos mamma. På kvällen kände jag bara att jag behövde lite motion, tänkte först på gymmet. Eftersom det inte behövs så mycket sällskap då, men kände i kroppen att jag borde ta det lugnt. Lite sådär halvmör efter all träning hittills denna vecka. Det fick bli en promenix istället. Tänkte njuta av min favoritpodd (fredagspodden med Hannah & Amanda) så länge, men njuta fick jag inte. Min telefon tappade internet cirka gurka 100 gånger på dom 9 kilometrarna som jag hann traska. Frustrerande måste jag säga, att få lyssna någon minut och sen bröts allt igen en gång. Det var ändå skönt att gå ensam, att låta tankarna spinna iväg lite. Att bara få tänka på allt och inget alls. ELLER okej, det gick riktigt bra. Rätt så tråkigt var det nog, hade gärna haft sällis, men de flesta vill väl vara hemma på fredagskvällarna?!? 

saknade ditt sällskap ikväll Karin <3



Tråkigt eller inte så gjorde promenaden gott för mig, det surrar verkligen 1000 tankar i mitt huvud just nu. Massa frågor, känslor, funderingar och planeringar. Jag brukar ju älska träning just för att man inte behöver tänka på annat, men under dagens promenix hann jag tänka och kanske till och med hitta lite lösningar. Och så blev jag ju så trött nu efteråt, hoppas verkligen att jag får sova en LÅNG och skön natt nu. Har sovit som en kratta de senaste nätterna, förra natten var riktigt skit. Det är barn som är vakna, det är tankar som surrar i huvudet, det är för varmt och så är det för kallt. Jag brukar inte vara den som inte somnar, men det är väl lite mycket just nu.

Hoppas ni har/haft en mysig fredagskväll. Nu ska jag mysa ner mig i Antons famn och somna här i soffan. Fredagsmys på hög nivå, om de inte skulle vara för skitfilmen han kollar på. (lär väl ta fram telefonen om 2 minuter igen för att ha något att göra.. #rastlös #värdelös på att mysa #beroende av min telefon )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar