tisdag 30 december 2014

om att vara någons gäst

Folk blir ibland lite till sig över att vi bor hos min faster såpass länge. Liksom inte bara en övernattning här och en annan där. Vi bor ju ibland här i en vecka eller så och vet ni vad?!? Det blir aldrig jobbigt! (och jag tror mig veta att det int blir det för min faster med familj heller.. hoppas jag i alla fall, pinsamt nu om dom lider jätte mycket heltiden som vi är här..)Vi känner oss alltid välkomnade. Jag tror att det främst har att göra med att vi inte förväntar oss hotell service då vi kommer, vi vet var det mesta finns här och sköter oss själva rätt så långt. 

Anton t.ex. är den officiella morgonkaffe kokaren och frukost fixaren. 
Det är nämligen oftast han som stiger upp med kidsen. (tummen upp för det!!)

Så som svar på era funderingar kan jag alltså bara meddela att vi trivs med att vara gäster, vi trivs med att leva nära inpå varann och vi trivs med släkten. I detta fall är minsann inte släkten värst. Innan vi fick barn tänkte jag att vi nog inte kommer att kunna bo här sen då vi får barn. Men här bor vi nu med 2 (!) barn och har inga som helst planer att sluta med det heller. 











Tacksam över att ha ett andra hem <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar