måndag 15 december 2014

dom snälla barnen får många paket.. eller??

Ännu idag har vi fått njuta av lite vitt på marken (Anton sa att de kommer försvinna imorgon, bläää!). Och även om det handlar om ca 10 snöflingor så gör det en sån otrolig skillnad då det kommer till min egna julstämning.
 JAG behöver snö för att min hjärna skall fatta att det snart är jul. 
Ja det är bara 10 dagar kvar nu!! 

Vet inte om det är snön, julmarknaden, lucian eller bara det faktum att så gott som alla julklappar nu är inhandlade som gör att jag börjar känna den där fina stämningsfulla känslan av jul i hela kroppen. (känner också en känsla av flunssa, med huvudvärk, lite hosta och snuva men det skall vi inte tänka på nu!!)

Bara någon enstaka julklapp kvar att fixa och jag tror jag vet ganska långt VAD jag skall köpa, känns så skönt. 

Har jätte svårt bara att behärska mig då det kommer till kidsens julklappar. Sagas är ju klar, hon får trädockvagnen (ja jag vet hon är allt för liten men den fungerar fint som gåvagn och så kommer den vara super fin i hennes nya rum sen bara de någon gång skulle bli klart, *HARKEL HARKEL ANTON!!) och så är det bra med det. MEN ADDE, jag kunde köpa ALLT till honom, duplo, tågbana, kläder, böcker, filmer.. you name it. Men jag försöker behärska mig, han kommer ändå att få så mycket, så jag får inte överösa honom med stuff. Han får ren rätt så mycket bara av oss, men jag har hållit ögonen öppna under hela hösten och passat på att köpa då det varit REA på t.ex. brios tågbana. 

Tycker det är svårt att veta HUR mycket man skall köpa till sina egna barn. Minnes bilden från då jag själv var liten var ju att man hade HUR MYCKET JULKLAPPAR som helst. Men jag är rätt säker på att den barn har den bilden direkt dom har fler än typ 5 paket? Jag vet inte med er andra som har kids, hur mycket satsar ni på de egna barnens julklappar, får de många paket eller några. Dyra innehåll i paketen eller lite billigare?!? 

Känner mig helt lost just nu. Men som sagt årets julklappar till Adam ÄR NU KLARA, oberoende av vad för finheter som jag ännu kan tänkas hitta. *lovar mig själv att inte köpa mer till honom nu*

och anors då, sådär på tal om julstämning så knäppte vi lite foton till årets julkort IDAG. Jo nej, varför skulle man vara ute i god tid då man inte måste? Här kommer 2 bilder som inte blev årets julkort men som är fina i alla fall <3





6 kommentarer:

  1. Åt dottern som är 2,5månad köper vi inget alls. Åt sonen som snart fyller 3år (fyller två månader efter jul) så har vi köpt ett leksakskök och lite saker till det som han kan koka med. En leksaksborrmaskin med tillbehör och en ny spade. Nått enstaka klädplagg också. Mer än så lär han inte få av oss. Julen handlar ju inte bara om paketen även dom i denhär åldern inte förstår riktigt vad julen är dom ser bara presenterna. Men vi har valt att köpa saker vi vet att han vill ha och kommer leka med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. låter typ samma som vi köpt till Adam, liksom motsvarande då :) fast Saga (7 månader får ju nog några paket hon också.. för att vi vill ge liksom) nej julen handlar ju om så mycket mer än paketen men det är ju något som barnen måste lära sig vart efter. Då nu alla människor också frågar en 2 åring vad han önskar sig av tomten (utan att han ens vet riktig vad/vem tomten är) så är det ju klart att julen blir att kretsa kring presenter..

      Radera
  2. Jag har ju inte egna barn, men skulle ju tro att som riktigt små blir de glada av ganska billiga leksaker, men ju äldre de blir desto dyrare/mera vill de ha, speciellt när de börjar jämföra med vad kompisarna får - och vid nån ålder börjar de väl önska sig ipads, smartphones eller vilka teknologiska prylar som nu gäller då... ;) Kanske passa på att köpa billigt sålänge de ännu inte har nån uppfattning om dyrt/billigt och blir glada för lite? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo alltså så tänker vi också, visst kanske barnen senare får dyra saker men inte kan julklapparna ha samma värde i pengar då man är 2 som då man är 15! Många lite billigare paket är nog mer uppskattat av ett barn :)

      Radera
  3. Ja, det är alltså min erfarenhet av andras småbarn och vad de blir glada av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo du har så rätt, ibland är ju till och med snöret favoriten ;)

      Radera