tisdag 2 december 2014

Alla fina bloggar som jag läser

NU mina vänner nu tänker jag visa alla bloggar som jag läser. Alla bloggar som jag har på bloglovin. Är det anors ute med att följa bloggar via bloglovin? Hur följer du dina favoritbloggar? Tycker bloglovin är så himla bra, men finns det bättre tips tar jag gärna emot dem! Redo? Denna lista har ingen utfunderad ordning, utan alla bloggar kommer helt random! Tänkte försöka beskriva bloggarna riktigt kort. Kika in hos dem, jag gillar så ni gillar säkert också


Jossans blogg har jag tipsat om tidigare, tål att tipsas om igen! Kika in hos henne och ta del av en mysig vardags & mammablogg. Söta kids, fina bilder och bra inlägg. --> Länk


Annika, fina fina Annika, inte nog med att hon är snygg som värsta modellen så är hon så super trevlig också att det inte är klok. Ja hon är precis så snäll som hon verkar på bloggen också. Henne har jag väl länkat si sådär 100 gånger redan men det kan inte bli för mycket länkkärlek så därför länkar jag ännu en gång. Familjeliv, modelljobb, hus och hem, vardag.. listan på saker som Annika bloggar om kan göras lång. Alla mysiga fina bilder är också roliga att kolla på <3 --> länk


En pargasblogg, som handlar om familjeliv, livet på en gård med hästar och traktorer. Till viss del känner jag igen vår egna vardag i Åsas. 3 söta barn, hästar, renovering, pyssel och massa annat skoj. I LIKE! --> länk


Daniela bloggar mycket om bakning, går du på någon diet skall du skippa denna blogg för jag LOVAR att du blir sugen på en massa gottigott efter att du läst hennes blogg. Men bloggen är mer än bara bakning, vardag, hus och hem och lite till ryms också med. -->länk


Ja och så var det ju Carro. Som har öppnat bloggis igen! HURRA mitt liv har en mening, okej skoja bara men skoj att bloggen är tillbaka! Carro har väl allti sin blogg som jag är ute efter. Humor, vardag, åsikter, tankar, känslor.. you name it! Gillar bloggen skarpt. Men det har väl inte någon missat, knappast har nu någon missat Carros blogg heller. -->länk

Sugna på på att se på fina bilder? Då är Cindys blogg det klara valet. En massa fina DIY inlägg, TIPS just nu har hon en julkalender på G. KIKA IN DEN och resten av den fina bloggen. En ny favvo för min egen del.-->länk

Carro nummer 2, också en rolig blogg. Caroline lämnade tryggheten i Finland och flyttade till Sverige. En ärlig blogg som skriver om allt möjligt. Träning är en del som Caroline bloggar rätt ofta om, och sen vardagen men sin pojke och deras nya familj. -->länk

En annan ny favvo är ju Elins blogg, Elin fick pris under bloggjulfesten och det är hon minsann värd. Elin bloggar om vardagen som mammaledig, en massa humor och fyndigheter lyckas hon också klämma in i helt vanliga inlägg. Det finns liksom inget som är tråkigt i Elins liv verkar det som.. -->länk


Denna blogg följer väl de flesta som är finlandssvenska och bloggar? Om inte så börja, här får man veta det senaste i bloggvärlden, man får inspo och så hittar man kanske nya intressanta bloggar att följa.. -->länk


Oj en sån fin blogg, deras vackra hem gör att jag blir väldigt avis. Att se det vackra i gamla saker är något som Caroline är väldigt duktig på. Vardag och inredning, lite pyssel och mys. Familjelivet ryms också med eftersom det fins två små gryn i denna familj också! -->länk

Sen har vi ju min kära lillasyster. Token som inte förstår HUR galet det är att flytta till London bara för att man vill. Utan jobb eller bekanta där, men tji fick jag för just nu jobbar hon på Victorias Secret och lever sitt drömliv. AVIS? Kika in och läs mera..-->länk

Husbygge och familjeliv, en väldigt inspirerande blogg. Fina foton levereras också med jämna mellanrum. Värt ett besök absolut! -->länk

Ännu mera fina bilder, inspireras verkligen av allt fint i denna blogg. Verkligen värt ett besök! Dessutom vankas det bröllop kommande sommar, spännande!-->länk

Skulle jag kunna skulle jag nog anlita Linda att inreda lite hos oss, SÅ MYCKET FINT i ett hem. Mycket som känns som min stil också. Sen var det ju handarbetet också, något som jag gärna skulle vilja kunna men varken tiden eller tålamodet räcker till det. Tänk att kunna sticka sin egna pippitröja t.ex. nice! Och lilla Molly är super duper söt. Men mest älskar jag ju deras hem, inspo x 1000..-->länk

Peppes blogg är rolig att läsa, många tankeställare som jag tror är bra! Hon är väl den bloggaren som får mig att tänka till om feminism och andra viktiga saker i världen. Förutom bloggen så är podden också bra! Fina bilder är det också, och ett helt annorlunda liv än mitt eget. -->länk

En blogg som handlar främst om husbygge, även om huset är klart idag. Kul att få "kika" in hos andra. Deras hus har lite annan stil än jag själv har så det är lite extra spännande. Ta er en titt på deras fina hus! -->länk

En mysig blogg som handlar mest om vardagen som småbarnsmamma och egenföretagare. Spännande att få läsa om. Kika in här också! -->länk


Malenas blogg är ju fin på så många sätt och vis, en massa fina bilder och fina kläder. Lite bebis mys och så fina inredningssaker. Avis är bara förnamnet. -->länk

Linn Ljung har ett sätt att skriva som göra att jag fastnar. Humor och självdistans är alltid bra i en blogg och här levererar hon. Mysigt hem har dom också och barnen är ju så söta! -->länk


Träning, mammaliv, pyssel, inredning, vardag, hälsa, mat, recept.. listan kan göras hur lång som helst. Spännande att få läsa om en mamma som tar sig tid att träna även om tiden säkert är lika knapp för henne som för oss andra. Senast för några veckor sedan sprang hon vinter marathon. Coolt är bara förnamnet. -->länk


Mimmi, bruden med humor. Mimmi har nu en julkalender på G med videoinlägg, SE DEN! Alltså vet inte om det har med mina gener att göra men att höra österbottnisk dialekt är bara så roligt, man kan inte bli på annat än gott humör. Och ja som ni säkert gissade så pratar hon pamppesiska då. Deras hem är också väldigt fint, det känns som att jag och mimmi gillar rätt så samma saker till hemmet så jag blir alltid grön av avund då hon IGEN fyndat något på loppis eller på någon vind eller i något förråd. Ta dig en titt! -->länk

Finlandssvenska mammabloggarnas urmoder, Nicolinas morsa. Ja jag vet Janina heter hon ju egentligen men i min värld har det liksom fastnat med Nicolinas morsa. Här är det mycket vardag, skrivet på ett intressant sätt. Ett av det bästa är då Nicolina vloggar, LOVE IT! Fina foton, bra skrivna inlägg. Har följt bloggen VÄLDIGT länge och följer fortfarande, trust me det finns en orsak till det! --->länk

Paulina är min partner in crime här i hemkrokarna. Vi försöker liva upp bloggsamarbeten här i Åboland. En vardagsblogg med olika kryddor, det är inredning, smink, mode, barn, recept och resor. Nu planeras det bröllop också vilket alltid är spännande att läsa om. Dessutom är ju Alice socker söt <3 Paulinas hem är sådär super genomtänkt och fint, AVIS!! -->länk


Min stora förebild då det kommer till att aktivera sina barn. Att våga låta dem prova på och inse att barnen kan så mycket mer än man tror. Utflykter, vandringar, vardag, stress, arbete, egenföretagare, 3 söta kids osv osv. Inspirerande är bara förnamnet! -->länk


Efter att jag varit inne på Dannis blogg drömmer jag om ett vitt vitt hem, det är SÅ fint på alla hennes bilder. Sen tittar jag mig omkring och inser att det hjälper inte fast allt skulle vara vitt. Det krävs ändå ordning och reda också. Vardagen som tvåbarnsmamma är väl det främsta temat just nu, men inredning är en annan stor del av bloggen. Gillar och blir inspirerad! -->länk

Hittade till bloggen genom finlandssvenska bloggares FB sida och har fastnat efter det. Vardag, fina bilder, studier, mera fina bilder och skön stämning. En skön blogg att kika in på :) -->länk

Ziios blogg var också en nyhet i och med FB sidan, gillade hennes stil också och fastnade direkt. Vardag är väl det främsta som hon bloggar om, men också här hittar man fina bilder och intressanta inlägg. En bra blogg med andra ord. -->länk


En blogg om att renovera sitt hus. Inspirerande för oss som också håller på med det. Huset är jätte mysigt och fint. Kika in --> länk


Vardag, familjeliv, recept och glutenfritt är det som Tanja skriver om. Positiva intressanta inlägg gör hennes blogg till en lite annorlunda vardagsblogg. Gillar! -->länk


den nyaste favvobloggen i gänget. En preggoblogg, det är ju något som ALLTID är skoj att läsa om. I alla fall om man frågar mig. Har läst bloggen sen det kom fram (via Carros blogg) att där väntas en bebis. Mysigt värre. Älskar dessutom att läsa om förstagångs mammors tankar kring bebisar. Det gör mig varm i hjärtat och jag mins själv hur det var. Så är du intresserad av preggobloggar är Elisabeths blogg verkligen den du skall läsa! --> länk



Oj oj kom ni er igenom hela listan? 

Någon ny blogg? 

någon som verkade intressant? 

Hoppas ni hittade något nytt i alla fall! 

Och hittade du inte din blogg på listan? gråt dig inte till sömns ikväll, det finns många bloggar som jag kollar in men som ännu inte blivit bloggar som jag läser varje dag eller lagt till på blogglovin. Som ni vet uppdateras alla dessa listor väldigt ofta!

 Kommentera och tipsa om din blogg så att jag inte missar den!




























15 kommentarer:

  1. oj tack Malin fö di fina orden! <3 va glad ja blir! (får höja ribban lite på videobloggarna nu framöver, heheh)

    och många bloggar som ja int alls läst eller hört om.. nu fick ja nya att läsa (som att ja sku behöv de...) :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi <3 ja men man kan alltid hitta en ny favvo och dom har man aldrig för många av :)

      Radera
  2. Jessos va myki bloggar du läser! Sku aldrig hinna! I din lista är det för mig du, Elin, Cindy, Janina och Elisabeth som är de "viktigaste"! :) Många bra tips på bloggar jag aldrig ens varit in på, ska klicka mig in då jag har tid :) Och TACK <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja man hinner om man har dem på bloglovin och typ kollar telefonen då man: ammar, äter, går på wc, väntar på någon i bilen, lullar vagnen, "kollar" på mumin ;)

      så lite så fina du <3

      Radera
  3. Åh, kul att du läser min! :)) många bra bloggtips där. Å hey, bloglovin e ju bäst! Där har man ju jättebra översikt över alla sina favvobloggar och så kan man ju "Mark as read" såna inlägg som man int orkar läs. Ja följer över 70 bloggar på bloglovin å he sku ja aldrig kuna om ja sku måst gå in på alla bloggar en och en :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. klart jag läser :) ja men eller hur, inte en chans att jag skulle hinna annars :)

      Radera
  4. Åh så kul, och tack för de fina orden :D och jätte många bra bloggar du läser, försöker själv kika in på alla när jag har tid! Och tack för tipsen, hittade även några nya att kika in på ;)

    SvaraRadera
  5. Sidu tå! :D Thänk you thänk you, jag har faktiskt aldrig varit med på nåns favvoblogglista förr! (kanske för att min blogg sög innan jag blev preggo heheh)

    SvaraRadera
  6. Tack för fin text! Ang Bloglovin så använder jag den appen också. Men det har lite "karannut käsistä" då jag har 254 olästa inlägg som bäst... :/

    SvaraRadera