måndag 22 december 2014

Carros jullista

Helt fräckt stjäl jag nu Carros jullista och fyller i den själv, för att den verkade rolig.

hihi tack tack! <3

1. Var kommer du spendera julen iår? 
Vi kommer att vara hemma för första gången i världshistorien. Förr har vi firat hos min mamma men i år kändes det som att det är lättare om vi får vara hemma. Okej lite ljuger jag nu, vi ska nämligen på morgongröt till Antons mamma och pappa. Så helt hemma skall vi inte vara, men vi ska äta och öppna klapparna hemma. MYS!

2. Vad hoppas du att finns i tomtens säck? 
Svårt det där, har ju egentligen inte önskat mig så mycket konkret. Men en ny telefon skulle jag bli glad åt, ett nytt objektiv till min kamera skulle också vara skoj. Och så drömmer jag ju vidare om min kitchenAid också..

3. 3 saker som måste finnas på julbordet: 
Kålrotslåda, leverpastej och sillar. Fast jag kan inte välja bara 3 saker egentligen, liksom det är ju helheten som är så otroligt god!

4. En bild från du laddade upp på instagram kring förra julen?


ifjol bakade vi egna polkagrisar, i år lär vi inte ha tid till det..tyvärr..

5. Om du skulle vara tvungen att ge en julklapp åt någon du inte tycker om, vad skulle du ge då? 
Svarta godisar, ni vet dom där som finns i Aarearkku, som gillar jag inte alls!

6. Går du i julkyrka? 
Absolut! HUR kommer man i rätt stämning utan barnen julbön?!? 

7. Första bilden i din kamerarulle i telefonen?



8. Sista bilden i din kamerarulle i telefon? 



9. När kläs granen?
Idag skulle jag gissa på, den kom in redan igår på kvällen så det börjar nog vara dags!

10. Vad ska du ha på dig på jul? 
Blir nog en klänning skulle jag tro, har en amningsklänning så det kan vara att jag kör med den. Eftersom jag ändå skall ha på mig den hela dagen lång..

11. I vilka färger går din jul iår?
RÖTT, vitt, silver, guld, koppar, glitter (haha ja det är väl en färg!)

12. Har du upp tro hopp och kärlek? 
Absolut, inte en chans att det blir jul utan dem!

13. Bästa efterrätten på jul? 
Plommonkräm med vispgrädde, för att det hör till! Man skall hålla på traditionerna!

14. Vad gör du just nu? 
Har just färdigställt ett fint garage till Adde med hans duplo. 


*stolt*

15. Vad ska du göra ikväll? 
Ikväll kommer Karin, Kim & Minea hit, vi ska byta paket och önska varandra god jul. (sen ska vi klämma i oss lubbekatter och choklad men det låtsas vi inte om!)

16. Hur många julklappar ger du iår? 
MÅNGA, vi har köpt julklappar till: 
Adam, Saga, Anton, Mig(hoppas jag Anton gjort i alla fall), våra föräldrar, våra syskon, Antons brors barn, Mina kusiner i Jeppis, Sonja & Peter. Matte& Lelle, Karin, Kim & Minea. Och sen blir det väl en och annan julblomma också skulle jag tro. Typ julklappar till 25 pers.

17. En sista hälsning?
Från oss alla till er alla, en riktigt god jul!

18. En bild på dig framför en gran:

lillajulen 2012, Adde var 6 månader och ni ser ju alla vår fina lillajulsgran..

jullista made by : the one and only Carro


2 kommentarer: