onsdag 10 december 2014

Malin med de "gröna" fingrarna

Jaa vet ni, för någon dag sedan traskade vi omkring på vår gård jag och Lelle. 
(ni vet Lelle bor också lite här hos oss..) 

Insåg mitt i allt att vi har en massa halv fula och hel fula buskar på vår gård. Så i söndags tog jag saken (i detta fall sågen) i egna händer och sågade bort eländet. Det var inte bara en buske som fick ryka utan även en silvergran?!?. Inte en blekblå aning om vad den heter påhittigt men jag kallar den så för att den är sådär vil/grå istället för grön. Ja inte min favvo om vi säger som så. Men nu är båda två ett minne blott, jag har sjukt i mina "såga ner träden" muskler (inte så konstigt med tanke på att jag typ aldrig använt dessa muskler innan..) men det var det värt. MYCKET bättre nu!


så hittills har mina gröna fingrar inte gjort någon nytta. Har tagit livet av ett träd och lite buskar. Men men vi skall se, kanske jag blir helt galen här i vår och till och med planterar något?

Haha mitt i allt blir detta en trädgårdsblogg ännu (okej NEJ) ni behöver inte lämna sidan. Det lär det nog inte bli. Fast jag är ju i och för sig "bondemora" redan så vem vet?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar