söndag 28 december 2014

julen och mellandagarna 2014

*pös pös* (mätt bloggare här!)

 Hej hej från en som verkligen njutit av att INTE vara på datorn eller tänka på bloggen på hela julhelgen. Vi har haft en skön jul, mycket kärlek men också mycket saknad. Saknade syster som inte var hemma, saknade fammo och faffa som borde varit med. Dock hör ju saknaden också till livet och på något vis för saknaden oss andra närmare. Låter lite konstigt men så känns det.

Barnen överöstes av gåvor som vi tackar för. Själv hade jag också varit rätt så snäll. Fick en massa fint. Men i år måste jag säga att jag var gladare för att GE gåvor än att få. Tycker själv att jag hade hittat väldigt bra saker till många och då är det ju också skoj att ge dem. 

Nå nu är julen över för i år, och vi börjar ladda inför det nya året.. men innan det skall jag visa er lite små glimtar från de senaste dagarna. 


Förväntansfulla barn på julaftonsmorgon. eller okej dom fattade inte vad som komma skall dom var bara glada.


försök till familjefoto, behöver jag säga att vi inte kommer att rama in denna bild?!?


grötfrukost hos kidsens fammo och faffa



efter gröten blev det dags för julkyrka. Den som är observant ser att det är LELLE som är en av herdarna.


Efter kyrkan tände vi ljus på gravarna <3


matdags


julmys, mat och sedan blev det äntligen JULKLAPPAR



Saga var mest intresserad av pappret.. Adam däremot var intresserad av innehållet.

JULDAGEN



i strålande solsken invigde vi Addes nya snow racer.


man kan fråga sig vem som gillade den mest?


precis..



Åretsjulklapp blev en kitchenAid, och sen fick vi ju en massa annat fint också. Den 27 blev det dags för julafton nummer 2! Här ser ni Mineas festfrilla made by jag själv


tro hopp och kärlek



en liten videosnutt från kvällen, det var lika mysigt som det ser ut!


söta lillasyster med sin nya kamera, och julbordets smaskigaste. Gravad lax och sik


mat mat mat



paketdags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar