onsdag 3 december 2014

6 månaders koll

Så var det då dags för frökens 6 månaders koll. Allt gick bra, hon hade vuxit riktigt fint nu så det kändes jätte bra! Inte för att det i något skede varit någon panik men jag ser nog ändå hellre att hon växer som hon skall. Lilla gullet som inte alls är någon bebis längre. 


Sen var rådistanten sådär till mig: Vid 6 månaders kollen brukar vi alltid fråga om våld i hemmet. Upplever du något sådant? 


Och jag svarade: NEJ absolut inte 


( samtidigt som jag i sista sekunden hindrar mig själv från att säga att det nog är Anton som borde vara rädd för mig isf) 
Sen kunde jag inte hålla mig från skratt längre..

och rådis tanten tittade på mig om möjligt ännu mer misstänksamt:


Försökte rädda situationen med att konstatera att nog Anton bara jobba lite mer än de flesta..





Det är kanske inte det smartaste stället att börja skämta om misshandel hos rådis. Speciellt kanske man inte skall skämta om att man själv "misshandlar" sin sambo..

Tänk att jag för en gångs skull kunde hindra min egna impuls. Är inte varje dag som det sker om vi säger som så..



1 kommentar:

  1. HAHA låter så bekant :D jag höll också tyst o skämdes :D sen då vi kom till bilen öppna niko munnen

    SvaraRadera