lördag 13 december 2014

dagens

hej hej, mitt i natten! ingen annan är väl så galen att den är vaken ännu denna tid på dygnet utom jag då. Har fixat och trixat en del med morgondagens lucka i kalendern. Det kommer ju att avslöjas vem som blir årets blogglucia. SPÄNNANDE eller hur?!? Nåja men om vi tar och går igenom dagen sådär snabbt..

vi hoppade i bilen lite efter 11 idag på dagen, vi hoppade ut den halv 8 på kvällen. Man KAN alltså säga att jag, Adam, Saga och Lelle (vem annars?) har haft en hel dag på stan. Vi var till både STAN STAN alltså Åbo centrum och sen till SKANSSI. Vi hittade måååånga julklappar, så nu har jag inte många kvar att fixa. SKÖNT!

Dagens dum i huvudet poäng går till MIG som inte tog med syskonvagnen. Att gå med en "lös" 2,5 åring (ja han blev ju jämnt 2,5 idag..halvt år kvar till 3.. GALET!) i H&M home t.ex. måste vara det dummaste jag gjort på länge. En massa glas och porslin som killen såklart ville pilla på. (ja han står till och med och säger "pilla pilla pilla" då han petar på dem....) Huhhu tror både Lelle och jag var svettiga före vi var klara där.. 

I skanssi var det bättre, för där satte vi honom i en kundvagn. Lite som i en bur typ, fungerar i alla fall super! Och ja nu låter det ju som att vi lämnade honom där, men vi hade ju nog både Adde och vagnen med oss hela tiden.

Adam vägde upp för allt bus då han vid lunchen vände sig mot mig och sade:

" mamma jag älskar dej"

voi fina lilla kille.

Överlag skötte sig kidsen super, med tanke på att dom var tvungna att hänga med på såpass många timmars shopping. Är nöjd som mamma <3

Väl hemkomna igen fick vi mat som Anton fixat, tack det var gott! Sen började jag trixa och fixa inför morgondagen. Det skall nämligen ordnas lite luciakaffe här imorgon också. Mys mys mys! Dessutom skall jag iväg på ett bloggsammarbets möte och så är det julmarknad. Mycket skoj på agendan imorgon med andra ord.



Så att TACK och GODNATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar