söndag 14 december 2014

julmarknaden 2014

Finns det något mysigare än julmarknad? Ja nå visst finns det ju det om vi nu skall vara riktigt jobbiga och punkt kn*lla. Men vi låtsat för en sekund som att julmarknaden är det mysigaste man kunde tänkas göra en eftermiddag i december. Den lilla snö som fanns på marken ökade i alla fall på julkänslan, stort plus till den!

Jag skulle bara gå en snabb sväng genom marknaden innan jag skulle skynda hem. Men ni vet ju hur det är, man ser så mycket bekanta att det oskolat tog över en timme att gå ett varv. Men skoj var det att träffa bekanta så jag klagar inte. Våra gäster klagade möjligen lite mer då, men Anton underhöll ju dem. 

På julmarknaden hittade jag lite smått och gott, skall ta och visa upp vad jag kom hem med senare idag. Eftersom vissa grejs blev julklappar kommer tyvärr inte allt att synas, men jag har på känn att ni överlever ändå? 

Nu skulle ju alla vilja se mysiga fina bilder från julmarknaden, men eftersom jag var ensam med Saga och vagnen ( och Sägis var ovanligt missnöjd, JA tand NR. 2 kom igenom igår därav missnöjet!) så hann jag liksom inte stanna och knäppa speciellt många bilder. Men här kommer nu i alla fall några..


Lovade Johanna att hon skulle slippa på min blogg, då hon nu så snällt bad om det (läs: nej hon bad inte om det egentligen)


som vanligt på julmarknades såldes ett och annat fint. Här är ett litet urplock av mina gamla klasskompisars alster. Fint eller hur?



och titta vem jag också hittade! Ninette (kikar ni in på hennes blogg kommer ni att se ett bekant fejs! nämligen MITT.. *känner mig lite mera cool*) och Camilla (som också knäppte några bilder på mig så vem vet om jag ploppar upp på hennes blogg också?!? EDIT ja NU FINNS DÄR ETT INLÄGG om julmarknaden med massa fina bilder, också en fin bild på MIG), två SUPER härliga damer. Och har ni sett hattarna? Ahh love IT. Vi hann prata en snabb sväng och så passade jag på att äntligen köpa deras finfina BOK. Det var så skoj att träffa er båda två! Hoppas på att få göra det snart igen. Och ni skall definitivt besöka deras bloggar, såååå mycket finfina saker och detaljer och HUS <3


Vi ska se om den lyckas inspirera mig att bli lite mer pysslig och lite mindre köpa köpa köpig..hoppas!

Boken är ju hur snygg som helst, och innehåller verkar minsann lovande!

(är man intresserad av att själv köpa boken hittar man info om detta HÄR )


5 kommentarer:

  1. Hej igen! :)
    Roligt att ses och nu har jag också gjort ett inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! ja jag såg det, massa fina bilder! Och en riktigt lyckad på mig själv också *nöjd* :)

      Radera
  2. det var superkul att träffas!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det var det verkligen! hoppas vi ses snart igen :)

      Radera