torsdag 18 december 2014

Onsdagen den sjuttonde december

Här har det minsann varit tyst som i graven idag. Vi sov rätt så länge idag, på förmiddagen städade vi lite här hemma och sen då pappsen i huset kom hem hoppade vi i bilen. Ställde in GPSen på Tampere och körde iväg. Anton köpte en ny grävmaskin och vi hälsade på min pappas moster.

Själva grävmaskins köpandet var väl inte speciellt spännande för min del. Anton och lilldrängen kollade in maskinen, klämde och kände, provade och kollade lite till. Saga och jag satt mest i bilen och väntade, Saga åt en slurk och ja sen hade maskinen bytt ägare.

Hos Paula fick vi mat, super smaskigt verkligen. Adam åt med god aptit och berömde maten flera gånger. Så gulligt då han sitter i matbordet och säger "mmm gott, god mat, mamma jätte gott.." Efter lite mer umgänge var det dags att hoppa i bilen igen och köra hemåt. Hade totalt räknat med att kidsen somnar i bilen, men NEJ inte Adde. Han var vaken hela vägen han.

Alltså känslan man får efter att man besökt en kär släkting är verkligen super! Varje gång konstaterar man att man måste bli bättre på att hälsa på alla släktingar, det är ju så roligt att ses. Men så går dagarna, veckorna, månaderna och ibland till och med åren. Men ja som vi konstaterade med Anton, Tampere är inte så långt borta, tänk om Jeppis kunde vara lika nära..

Nu tackar jag för idag, en fin dag på alla sätt och vis. Vi är äntligen friskare igen, i morgon skall jag köpa tyg till nya kuddar. GONATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar