tisdag 23 december 2014

Julen kommer ändå

Oj jag hade så mycket mål och planer då det kommer till denna jul. Vi skulle pynta i matchande pynt, vi skulle baka och vi skulle njuta. Städa skulle jag också i alla skrymslen och vrår, men vet ni vad!??! Jag har inte städat mer än vanligt, jag har inte pyntat i matchande färgskala och jag har inte bakat speciellt mycket heller. Istället har vi haft det mysigt nu i december. Jag säger inte alls att man inte kan ha mysigt om man bakar, men att påstå att det skulle vara rogivande och mysigt att baka med en 2,5 åring är nog inte sanning i vårt fall i alla fall. 

Det finaste av allt är ju att julen den kommer i alla fall, vi har alla paket inslagna, vi har all mat handlad och julbastun står varm. Måste säga att jag är nöjd, vi har haft ett glatt humör hela dagen lång idag och det ger mig 100 gånger med julstämning än dammfria hyllor och hemlagad knäck!

Det blev en sådan jul i år, och jag tror minsann att det kommer att bli en väldigt bra jul. Ett endaste ett litet minus med denna jul, syster yster är inte hemma. Kan inte annat än känna ett sting av ont i magen då jag tänker på det. Men jag tror vi kommer prata med henne i morgon via FaceTime och göra det bästa av situationen i alla fall!

Så nu har jag inte så mycket mer att komma med idag, snart sover också Adde och det blir bastudags för Lelle och Mig. Pojkarna har redan badat klart. Sen blir det lite uppesittarkvälls mys innan vi skall sova. 

Hoppas ni alla skall få en skön juletid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar