måndag 8 december 2014

Mycket på agendan idag

Godmorgon måndag! Vart försvann helgen? Sitter och funderar på hur otroligt snabbt tiden går, liksom hallå?!!? det är den 8 december redan. Snart är det lucia (ni har väl inte missat att omröstningen startat?) och sen är det minsann inte länge kvar till jul.

Haha igår då ci chattade med Carro började vi fundera på hur snabbt tiden går, och hur låååång december var då man var liten. Då började jag tänka på min och Karins fina tradition, vi började nämligen (i smyg för våra mammor) lyssna på julmusik redan i september. Vi drog ner rullgardinen i rummet och tänke diskokulan (för den gav oss tydligen julstämning?) och sen skrev vi våra önskelistor och längtade så tills det äntligen skulle bli december.


Nåja lite sidospår såhär på måndagförmiddag.. Idag har vi en hel del som vi skall hinna med:


1. Julpynta klart
Jämför nu sen med den Malin jag var för 15 år sedan, den Malin som gärna skulle haft jul senast i oktober. Nu handlar det inte om att jag inte gillar julen, (ÄLSKAR JULEN!) men det har varit så himla mycket nu så vi har helt enkelt inte kommit in i rätt stämning förrän nu.
2. Gå på köks-planeringsmöte med en köksfirma
Lite stressad över att vi skall börja välja en massa, allt från ytor och material till micro och kran. Men samtidigt skall det bli skoj att få se en ritning på köket och kunna börja drömma om då hela projektet äntligen är klart.
3. Gå på julfest
Detta innefattar i alla fall Anton och Adam, FBK har nämligen julfest idag. Får se om jag och Saga joinar dem eller om vi gör något annat. Brandbilar är kanske inte det roligaste jag vet.
4. Träna
Måndag = ZUMBA! jag borde också hinna träna lite styrka i salen men det kan nog hända att jag får skippa den tanken idag men tanke på julfesten.
5. Fortsätta planera ute på vår gård.
Igår passade vi på att såga ner några träd/buskar som vi inte gillade här ute på gården. Har egentligen noll koll då det kommer till trädgårdsplanering men lite måste man väl orka tänka på det också. Vi har en hel del buskar som borde klippas och några som borda flyttas.. men allt detta hinner jag nog inte med idag..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar