fredag 19 december 2014

Alessandra med många gärn i elden

Jag hade ju ett möte men en mycket intressant person här i lördags. Nämligen Alessandra som jobbar på Terapihörnet här i Pargas. Terapihörnet erbjuden en MASSA olika tjänster och ni kan bekanta er med deras tjänster på deras FB sida HÄR.

Jag var på terapihörnet för att bekanta mig med den nya shopen som nyligen öppnats där. Och OJ så mycket BRA saker som säljs där. Ekologiska BRA produkter, allt från chiafrön, till olika te sorter, till choklad, indiansocker, rosensalt, vitaminer, örter, salvor och menskoppar. Helt otroligt att så mycket olika saker ryms i en såpass liten butik. Spanade redan in många saker som jag definitivt måste köpa senare.


Weledas underbara produkter, båda rumpsalvan och tandkrämer är något som vi verkligen gillar i vår familj. Fick hem lite zinksalva (TACK TACK!), super salvan enligt mig! Den fixar röda rumpor på noll tid. Och tandkrämen älskar jag, vill inte borsta tänderna på Adam med något som redan på förpackningen står att inte får sväljas. HUR hälsosamt är det?!? nej ekologiska produkter till barnet i alla fall!


vitaminer och mineraler, allt från de mest vanliga C och D vitaminerna till mindre vanliga vitaminer och örter..


Ekologiskt bykmedel utan kemikalier, absolut värt att prova på!


Massage olja från Weleda, denna olja är för att motverka hudbristnignar, och så menskoppen då. Världens bästa uppfinning!


Här ser vi en hylla med så kallad SUPER FOOD. Chiafrön och bärpulver är exempel som många säkert i alla fall hört talas om tidigare.


nötter och torkade frukter fanns också bland utbudet.



rosensalt är ett bra allternativ till det vanliga saltet som säljs i matbutiken. Rosensaltet innehåller nämligen mer näringsämnen än vanligt salt.


Indiansocker är ett bättre allternativ än vanligt vitt socker. Visste ni t.ex. att sockret blir vitt genom blekning, och det känns ju inte så hälsosamt. Dessutom innehåller indiansocker mer näring än vanligt vitt socker..


en massa olika te sorter, alltså bara förpackningarna är ju super snygga. Så snygga att jag nästan kunde köpa den bara för det!



ja och här har vi då Alessandra. Hon lånade Sägis en stund så att jag skulle kunna knäppa några bilder. Och Saga poserar vant framför kameran hon också.

Förutom att Alessandra driver shoppen vid terapihörnet så är hon också en förlossnings- och postpartumdoula. HÄR kan ni läsa mer om den verksamheten.

Alessandra hade så mycket intressant att berätta om så jag tror minsann att vi kommer att träffas igen. Vi pratade redan om att ordna en kväll för bloggare där på nästa års sida. Tror i alla fall att intresset för rena ekologiska produkter ökar hela tiden!


Inlägget i samarbete med Alessandra vid terapihörnet.

3 kommentarer:

  1. Wow! Vilket superbra inlägg - visste inte om detta alls & nu vet jag!! Använder själv dessa tesorter & har även använt mig av Weledas tandkräm för kidsen - sååå bra! Tack för tipset! & tack snälla fina för din kommentar om min blogg i ett tidigare inlägg* Värmer <3 Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar :) ja alltså där fanns verkligen massor, blev totalt överraskad då jag var där :) kram <3

      Radera
  2. Jag antar att du väljer bort vanlig tandkräm pga fluorinnehållet... Då hoppas jag att du inte ger ditt barn livsmedel så som fisk, havssalt, spannmål, knäckebröd, havregryn, sötmandlar, vitlök, solrosfrön, ägg, ost, potatis och te m.m heller för det innehåller också fluor..

    SvaraRadera