måndag 15 december 2014

äntligen ett hej!

Hej hej och hemskt mycket hej. Här har vi snörvlat på hela dagen, har satt mig ner och tänkt skriva några rader men ja, som ni märker har det kommit annat emellan. Alla 3 är vi snoriga och rätt så eländiga faktiskt. Behöver jag säga att det känns extra trögt att Anton jobbar länge idag?!? Nåja vi överlever nog, vi tittar på film, vi blir burna i famnen och vi försöker hinna städa lite mellan varven. Gissa själv vem som gör vad.

Harmas åt att det inte bli något gym idag, inte imrgon heller. Timmarna är såpass tunga att man nog skall vara 100% frisk innan man våga gå på dem. Vill de sig riktigt illa blir nästa träning först efter hela julen. Bådar inte gott för formen det. FYFAN vad skit denna höst har varit med tanke på att komma i fort efter graviditeten. I slutet på sommaren var jag så på G, men sen bara sket det sig. Jag har ju tränat men ja jag har ju ätit också (unnat mig en det ena och en det andra, och vi kan väl säga som så att DET SYNS!!) Jag vet att man inte skall kolla på vågen, jag vet att man inte skall se sig i spegeln så mycket heller, men JAG mår inte bra av att leva såhär. Så efter nyår vetni, då skall det minsann bli ändring i torpet! Skall ÖKA på träningen och MINSKA på allt skit som jag ätit. Känns så trist att jag inte kunnat ta tag i maten. Men vad kan man? 

För att nu skylla på något så skyller jag ju då på att vi haft en massa att fundera på. Så jag har väl helt enkelt inte tagit mig tid till att tänka och se till att jag inte köper hem en massa gott från butiken. Men som sagt, ändrig på det måste det bli!

Och så hoppar vi till nästa ämne, nämligen köksrenoveringen. Finns det intresse att läsa om det? se bilder osv. Ännu finns det ju inte så mycket att visa men tänkte att jag kanske kunde göra en video från vårt kök, OM intresse finns vill säga. Så kommentera gärna!

kram på er!


bjussar på bilder på julens sötaste nissar <3 

5 kommentarer:

  1. Jaaa, jag vill gärna se bilder/video :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu är den fösta uppe på bloggen :)

      Radera
  2. vet du Malin ja känner så igen mig i de du skriver om tränande/ätande! ett helt år va ja riktigt på g med gymmande, ja skärpt till mig lite med maten här i början på hösten, ja va ut å gick på moron fem dagar i veckan.. men sen for vi ti Turkiet första veckan i september, å när vi kom hem så blev ja nästan genast sjuk. i 14(!!!) veckor har ja nu vari sådär halvkrassli, de enda ja har orka med e promenader å zumba 1-2 gånger i veckan. inget gym sen september alltså... och de SYNS och de KÄNNS! ja va så jättestolt över mig själv, va så nöjd, å nu e ja bara lessen när ja tittar mig i spegeln. ja försöker tänka på att de kanske e bra med en viloperiod så man orkar bättre sen, men fan va de känns surt att bara sitt hemma på soffan för att man blir krassli direkt man gör nå.. suger som fan när ja e van att röra på mig 7-8 gånger i veckan! menmen, ja väntar också på januari o hoppas att ja ska ha blivi helt frisk då å kan börja me "mitt vanliga liv" igen!

    och ja, jag är förstås intresserad av renoveringens framskridande :) älskar hus å sånt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja alltså man blir så sur på hela situationen, liksom varför ska de vara så svårt? Nå vi tar nya ag efter jul nu! 2015 ska fan i mig bli de bästa året hittills!! :) kram <3

      Radera
  3. Hej Malin! Hitta just din blogg genom Julias blogg. Månne du kommer ihåg mig? Din mammas ( och pappas) gamla kompis Erica från Jakobstad. Jätte kul att få läsa om ditt liv med småbarn och husrenovering tycker jag och att se dina videobloggar. Ha en riktigt skön jul och hälsa mamma!

    SvaraRadera