onsdag 3 december 2014

Är DU årets finlandssvenska blogglucia?

Okej NU kom jag på en rätt så rolig (om ni frågar mig) idee. 

Jag vill ordna ett lucia tåg här inne på min blogg. Tycker att det skulle vara så hiskeligt mysigt att ha ett lucia tåg faktiskt. 

Skall inte vi ta och rösta fram årets finlandssvenska bloggare lucia? 
(jaaaa vilken fin idee ropar ni alla i kör)



ALLA som vill får ställa upp som kandidater, man får också anmäla någon annan än sig själv såklart. Anmälan måste vara inne senast på söndagen den 7.12 klockan 23.59. Man anmäler sig genom att i sin egna blogg, svara på de frågor som ställs här nedanför, lägga ett foto på sig själv och sedan länka tillbaka hit till detta inlägg.

 Då anmälan är mottagen kommer du (via t.ex. mail) att få en bild med ett kandidatnummer som du skall lägga på din egna blogg så att folk skall kunna rösta på just dig. 

t.ex.




Röstningen kommer att ske i kommentarsfältet här på bloggen. (Och det är ju sen meningen att en och samma inte skall rösta mer än en gång. Vi gör ju detta för att det är skoj eller hur?!?)

På måndagen kommer alla kandidaterna att presenteras i ett inlägg här på bloggen. Och från och med måndagen den 8.12 fram till fredag 12.12 klockan 23.59 får man sedan rösta. Bloggare, bloggläsare och övriga (vem nu sen det är..) får rösta på den som de tycker att passar bäst som blogg lucia. 

Den som får flest röster blir lucia. Och jag tänkte att Lucian sedan skulle få skriva ett gästinlägg här på bloggen det inlägget kommer också att synas på finlandssvenskabloggares blogg!! Och inlägget skall handla om ett roligt Lucia minne. 

Eftersom jag är så ivrig, och vill få er lika ivriga lovar jag att jag skickar ett litet julpaket med choklad till lucian också.



Hoppas ni hakar på, och tycker att detta är lika skoj som jag

Så över till de frågor som du skall svara på:

1. Hurudan skall en bra blogglucia vara?
2. Vad är det som gör just MIG till en bra blogglucia?
3. Om jag blev blogglucia 2014 skulle jag.. 
(fortsätt alltså denna meningen till slut)
4. Min favorit jultradition är?

Lycka till!

kram

9 kommentarer:

  1. alltså Malin! du levererar tusen bra saker, varje da, vet int var du får allt ifrån?!? du e som en idémaskin!!! dehär va ju å superskoj :D ja e nog med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. nejmen tack snälla mimmi <3 ja alltså hemligheten är väl att jag slutat fundera vad "alla andra" skall tänka och tycka.. nu gör jag det som känns skoj och funderar inte så mycket på allt det andra :) jeeej! <3

      Radera
  2. Nåjaa, nu är jag med! Hoppas det inte var obligatoriskt med en ny fräsch bild som passar in på årstiden ;) http://mariaheikkila.blogspot.fi/2014/12/arets-blogglucia.html

    SvaraRadera
  3. HÄR ÄR VÅRT BIDRAG: JAG STÄLLER UPP I LUCIAVALET!!! http://www.carolaekman.com/2014/12/staller-upp-i-luciavalet.html

    SvaraRadera
  4. Altså vilken superkul idé Malin! :) Ska GENAST tvinga min bloggande lillasyster att delta!!

    SvaraRadera
  5. http://juliahann.blogspot.co.uk/2014/12/blogglucia-2014.html?m=1 Nominerar mig!

    SvaraRadera
  6. Nåjaaa, nu fick jag det äntligen skrivet! :) http://memmas.wordpress.com/2014/12/07/ar-jag-svenskfinlands-blogglucia/

    SvaraRadera
  7. Jag är också med! Med 29 minuters marginal, tjohej. :D
    http://tidstjuven.com/2014/december/tidstjuven-i-luciavalet.html

    SvaraRadera