tisdag 9 december 2014

Det BÄSTA med mina BARN är:

Det allra bästa med Adam är:

1. Hans humor, alltså seriöst killen har precis lika "dålig" humor som sin mamma och pappa. Hade liksom inte förstått att man kan skämta med en 2 åring. Men tro mig man kan, min fammo sade alltid att vi var flönttiga då vi skämtade riktigt mycket. Och JA även Adde har ärvt vår släkts flönttighet. LOVE IT!

2. Hans kärlek mot Saga, direkt som Adam inte ser Saga frågar han "var är Saga?" det är viktigt att hon är med. Hon skall titta på (OBS INTE RÖRA) hans duplolekar t.ex. Ja det där att dela med sig av sina saker går bättre vissa dagar och sämre dom andra. Men oftast offrar han någon duplokloss till Saga, och hittills är hon ju nöjd. Fasar för hur läget kommer vara om någon månad..(okej förlåt nu skulle vi vara positiva..)

3. Han kärlek mot alla andra viktiga människor i hans liv. Alltså den pojken verkligen älskar Faffa, Fammo, Mommo, Moffi, Matte&Lelle, Karin&KIM(s maskin, okej skoja lite där..) och alla ljuvliga barn som vi har i vår närhet. Han blir helt varm i blicken då vi nämner någon av dessa människor. Oj att se att ens barn både blir älskat och själv älskar en mängs människor är det finaste i livet <3 Han är så go, då jag säger "mamma älskar dej Adam" svara han " och Adde älskar pappa!" och likadant om Anton säger "pappa älskar dej Adam", så svara han "och Adde älskar mamma". Fina goa unge <3

och såklart 1000 andra saker, men jag tror inte ni orkar läsa mera om honom nu? 


Det allra bästa med Saga är:

1. Hon är ALLTID GLAD typ. "kan Saga ens vara på dåligt hurör?" frågade Matte då vi var där på helgen. Och jag förstår att han undrar det, och jag tror att hon inte kan. Är hon sur är det för att hon är trött, hungrig eller har kakkat. Enkelt! Och hon lyser upp som en sol då hon ser någon som hon känner igen, bäst är ju såklart storebror. Oj denna syskonkärlek <3

2. Hon är en sån mysbebbe. Att sova bredvid mamsen är nog Sagas favorit, helst sover hon med bröstet tätt intill ansiktet så att hon kan ta sig en slurp då hon känner för det. Tyvärr är inte mamman helt med på noterna där, visst får hon gärna sova i vår säng men boobsen håller jag gärna innanför BHn.

3. Hela hennes lynne. Hon är så lugn och eftertänksam. Min pappa sa att hon påminner om min gamlafammo och det stämmer. Hon sitter (jätte korta stunder!!!) i matstolen, eller ligger på golvet och bara tittar på Adam. Alltså hon är inte någon APATISK bebbe nej nej hon skrattar och försöker få kontakt med honom men man ser att hon gillar att titta på honom.

och sen då 1000 saker till. Men jag tror vi håller oss till 3 punkter / barn..



Jag trodde ju att Adam var det bästa barnet i världen, att inget kommande syskon någonsin skulle kunna bli precis lika bra som han. MEN vet ni vad, NU har jag dom 2 bästa kidsen i världen och jag är säker på att om vi någonsin får en 3a så kommer hen också att följa sina syskons fotspår och bli den bästa hen också! Jag blir alldeles matt av all kärlek till mina barn, dom är det finaste jag har. Efter att jag fått barn började jag förstå HUR någon människa kan säga att man skulle kunna DÖ för någon annans skull. Livet fick en helt ny mening då barnen kom <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar