tisdag 9 juni 2015

morgonstund har gröt i mund

Hos oss äter vi gröt till frukost ca 6 av 7 dagar, oftast 7 av 7 men ibland blir det något annat. Idag var en helt vanlig gröt morgon i vårt kök. 



Både jag, Saga och Adam äter gröt med god aptit och hålls sedan mätta ända till lunch. I min gröt blandar jag ner grynost för att få i mig lite mera proteiner, grynosten gör också att jag hålls mätt längre. Låter kanske lite äckligt men ge det en chans, jag ÄLSKAR det. På barnens gröt sätter jag en liten klick smör, ibland lite bär eller fruk och ibland lite kanel. Lite från dag till dag. På min egen gröt lägger jag en klick jordnötssmör och frysta bär, idag t.ex. blev det blåbär. 



Vad åt du till frukost idag? 

Och på tal om frulle, så utmanar jag er alla läsare att göra denna utmaning. Klick klick <--- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar