söndag 28 juni 2015

en blandning av pizza och träning

Hej! Hoppas att ni haft en lika solig söndag som jag. Äntligen lite värme och sol, håller verkligen tummar och tår för att det skall hållas kvar här nu resten av sommaren.

 Det ljuvligaste denna helg är ändå inte vädret utan det faktum att jag fått SOVA ut på morgonen både på lördag och söndag. I vanliga fall, eller va fan vanliga och vanliga, innan vi fick barn var jag den som lätt sov ända till 12 på helgerna. ÄLSKAR att sova på morgonen (och vara vaken sent på natten) men eftersom mina barn är av den åsikten att dagen börjar vid 7 så händer det sällan. Men som sagt denna helg har jag verkligen fyllt på energin rejält med TVÅ sovmornar. Tack ANTON!

Hur har livet annars löpt under helgen då? På fredagen hade jag vilodag från träningen. Blir alltid lite sådär halvdeppad under mina vilodagar, så vi försökte fylla dagen med lite annat skoj istället. Vi passade på att hälsa på guddottern och hennes fina mamma. Haha vi bjöd in oss själva och så blev vi dessutom bjudna på mellis #brakompis #ovesundberg. Tack snälla Karin, det var super najs!

Jag och lilla guddottern passade på att ta lite selfies också. Socker söt är den lilla tösen <3


På lördagen blev det mat hos mamma, följt av ett kalas innan det äntligen var dags för TRÄNING. Okej jag är inte sådär beroende av träningen, men alltså just nu är jag inne i ett sådant flyt att jag bara ÄLSKAR att träna. Det kommer säkert att komma dagar då det smakar trä att dra på sig träningskläderna men just nu tänker jag njuta av att jag verkligen NJUTER. 


Och så kom vi till söndagen. En dag som var nästan ledig i Antons kalender. Vi njöt av solen ute på gården och kom gemensamt fram till att ingen av oss vill gå in och laga mat. Vi bestämde oss istället för att testa ett nyöppnat ställe här i Pargas nämligen Råttis. Väldigt goda pizzor hade dom, ALLA i familjen gillade det. Kändes riktigt skönt att ta en pizza middag just idag. Fast jag annars är rätt så hälsosam så kändes det liksom bra med just pizza. Jag njöt verkligen av den och jag tror nästan att det gav lite extra energi till träningen senare på kvällen. Körde det nya programmet idag, och härer du milde så jag svettades, men mer om det senare.


nu sitter jag och kollar film, Anton jobbar (sällan?!?) och snart blir det sovdags för mig. Först ska jag bara äta upp dessa. Blev så sugen på något lite extra gott nu på kvällen (händer sällan nu för tiden) och vi hade mörkchoklad i skåpet. 


jag säger bara NAMI!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar