tisdag 30 juni 2015

hej jag heter Malin och jag är SOME beroende..

Alla ni i en kör: Hej Malin! (ni vet sådär som på ett AA möte)

Tror nästan att någon smög sig in i vårt sovrum igår och fick inspiration till denna bild. SERIÖST, jag låg vaken till nästan 2, bara för att jag. Ja, Spelade slut mina liv i candy crush. Idiot beteende måste jag säga, speciellt efter som jag ju VET att barnen vaknar senast klockan 7. Att jag är så korkad att jag, frivilligt utsätter mig själv för att bara sova 5 timmar på en natt gör att jag blir lite tusans trött på mig själv.
bilden är lånad fån denna roliga blogg

Ja, alltså vad gjorde jag? Kollade instagram, kollade FB, kollade bloggar, kollade insta igen osv osv. Spelade slut mina liv i candy rush, där emellan. Idiot beteende måste jag säga, speciellt efter som jag ju VET att barnen vaknar senast klockan 7. Att jag är så korkad, att jag frivilligt utsätter mig själv för att bara sova 5 timmar på en natt, gör att jag blir lite tusans trött på mig själv.

Ibland bara fastnar jag med telefonen i handen på kvällen/natten och sysslar med en massa nonsens. Borde verkligen bli bättre på att sätta bort telefonen innan jag går i säng, men det verkar vara svårt. Hörde just att forskning visar att allt flera människor är SOME (alltså sociala medier) beroende. Man ersätter ju ofta ett beroende med något annat, och jag gissar att mitt sockerberoende gått över till att kolla instagram 20 gånger i timmen. Haha nå nej inte riktigt, men jag märker ju själv att jag kollar det mycket oftare än förr. Eller så följer jag bara mera spännande människor?!? (förnekelse är väl en del av beroendet?!? )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar