tisdag 16 juni 2015

sommaren 2015 kommer bli BÄST!


Vi har egentligen inte några storslagna planer för sommaren 2015, Anton har fullt upp med sitt jobb (vilket ju såklart är jätte bra! Annars skulle vi ju inte ha några pengs) vilket betyder att vi inte har någon flera veckors familjesemester att se framemot. Som tur finns det ju fördelar med att vara egenföretagare också, Anton kan t.ex. ta en lång lunchpaus och komma med oss till stranden om det är fint väder, eller jobba på helgen och vara ledig inne i veckan. Flexibiliteten med Antons jobb är nog det som jag gillar mest.

Nåja men om jag då skulle sluta flumma och lista lite saker som jag/vi i alla fall skall göra:


såklart skall jag fortsätta träna, hade någon trott något annat? Nå knappast. Är så glad att alla mina favorittimmar går sommaren igenom, för det betyder att jag kan fortsätta i samma takt som hittills. Förutom gymmet, skall jag ju träna löpning och förhoppningsvis blir vattnet snart så varmt att man kan simma lite också. Promenader i goda vänners sällskap ser jag också framemot. Och sen då cyklandet såklart, vi har blivit riktigt duktiga på att ta cykel istället för bil då vi skall till malmen. Jag har också utrustat mig med lite träningsgrejs (hantlar och kettlebells) som jag kan ha med mig om vi åker ut till stugan, så att jag nu inte ens i misstag skulle bli slö. *stor risk*


bara vädret tillåter ska vi börja hänga på stranden. Vi ska simma i havet, äta sandiga kex på blöta handdukar och bara njuta. Vi ska kladda med solkräm, tjata på barn att man MÅSTE dricka, vi ska äta köttbullar och knackkorvar till lunch 5/7 dagar i veckan. Härliga standdagar är nog ett måste för att det skall kännas som sommar. Håller verkligen tummarna för att det SNART skall bli så varmt.

gissar nog att det blir minst ett, men antagligen flera varv till Österbotten denna sommar. Måste ju hinna njuta på fasters villa, och så måste vi ju hinna umgås med släkten där. Jag drömmer också om att hinna en sväng till Sverige, men vi får helt enkelt se hur långt tiden räcker. Junibacken skulle jag gärna besöka, gröna lund lika så och så lite shopping på det. Längtar så tills barnen är så stora att man kan åka med dem till t.ex. kolmården eller legoland. Men ja, dit är det ju ännu några år. Adam pratar om att vi skall hälsa på Mumin så det blir kanske det en dag också. Lyxigt för oss som bor 40 minuter från mumindalen.



ingen sommar utan jordgubbar, glass och grillmat eller hur? Glass får det bli någon gång ibland men jordgubbarna tänker jag frossa i som en annan galning. I fjol kunde jag ju inte äta så mycket med tanke på att jag ammade en liten bebis. Och det bästa med sommaren måste ju vara att grilla. Oj vad jag älskar grillade biffar, halloumi, melonsallad och majs. *SLURP*

Jag hoppas att vi kommer hinna/ta oss tid att åka ut till stugan i Korpo. Vi åker dit nu på midsommar (om 3 dagar, kan ni fatta? Midsommar om 3 dagar!!) men jag hoppas att det blir flera gånger denna sommar. Faster villa skrev jag ju om redan, men det tål nämnas en gång till. DÄR är enda stället som Anton har semester på, och så är det vid en sjö så vattnet är jätte varmt. Någon båttur ska vi väl hinna med också. Inte min favoritgrej att göra, men resten av familjen (Anton & Adam i alla fall) älskar att åka båt, så jag får väl offra mig.


ja vet ni vad, denna sommar ska jag och Anton ut på gulej. Vi har seriöst inte varit ut och festat med kompisar sedan 2011 (SERIÖST) Skäms lite över att vi varit så dåliga på det. Men denna sommar ska vi faktiskt anlita lite barnvakt och njuta av att "bara vara vi". Vi har en lördag bokad redan, och då ska vi på PARFEST. Antagligen blir det väl inte flera gånger under denna sommar, men en gång är tusen gånger bättre än ingen gång. Seriöst alltså 4 fucking år!! *förlåt oss våra vänner* Och nej nej jag ska inte supa mig redlöst full, eller NÄÄ vet ni vad kanske är det JUST DET jag ska?!? Haha vi får väl se. Lär väl ligga i ett dike efter 2 cider.. Ser redan framemot att ha en helkväll i goda vänners sällskap i alla fall. Kompisar ska vi annars också bli bättre på att träffa, Lelle ser vi ju nog, och det är ju inte så illa det heller, men (tro det eller ej) så har vi ju flera vänner. Tur att folk har semester på sommaren, så KANSKE man hinner ses lite mera.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar