måndag 29 juni 2015

denna måndag var inte en "snyggdag"

om jag igår hade en "snyggdag" så var det raka motsatsen idag. 



Igår var jag så nöjd och stolt och till och med gillade mina ben?!? Kan säga att allt detta var som bortblåst idag, har känt mig uppblåst, pösig och inte alls sådär najs som igår. (skyller allt på pizzan, jäkla mjöl som jäser i magen och sväller) Då jag vaknade och steg upp ur sängen kände jag bara BLÄÄÄ, vet inte ens varför men det var bara inte en "snyggdag" idag. Kände mig inte alls på topp idag, inte ens på zumban! Det tog flera låtar innan jag blev på G, såg bara en massa fel i spegeln och blev lite less på mig själv. Gjorde fel moves typ heltiden och allt gick lite trögt. Men som tur kan man inte vara sur och "ful" på zumban. Så efter några låtar kände jag mig nästan lika bra som igår, men bara nästan. 

Men hej, det finns sådana dagar också, dagar då man vara ser sina fel och brister. Bara för att jag blir mindre och mindre betyder det inte att alla dagar bara är solsken och regnbågar och glitter. Jag tycker att det är viktigt att vara ärlig med det också, att alla dagar inte är superdagar. Alla dagar är liksom inte "snyggdagar" 

Det viktiga med idag var ju ändå att jag tränade, jag åt rätt och gav inte upp. Vi hade en fin dag, ett försök till strandhäng, även om solen dissade oss just då vi kom till stranden (bitterheten växte lite här) Nu efter zumban känns ändå allt så mycket bättre, lyckades tillslut bli glad igen. Eller glad är kanske fel ord, snygg menade jag ju! Det är ju så konstigt, för man är ju allt annat än snygg efter en träning (är man snygg har man inte tränat tillräckligt hårt ;) ) men ändå känner man sig bra, ändå känner man sig snygg på något vis. Någon som känner igen sig? nehe det är bara jag som gillar att se mig själv som svettig, okej då det är jag som är konstig..

Tack och godnatt, jag hoppas på en snyggare dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar