lördag 20 juni 2015

om att sakna gymmet



Nu fick det vara slut på ledigheten här ute på stugan, börjar ju redan sakna gymmet så jag klädde om till träningskläder och gick ut. I skönt sommar regn (ni märker hur positiv jag försöker vara) fick jag till ett riktigt bra pass, mycket övningar som jag bara använda mig av min egen kroppsvikt, men också lite övningar med mina kettlebells. (måste ju bevisa för alla att jag VISST använder dem, och att det INTE ALLS var onödigt att köpa dem) Skönt var det i alla fall att träna lite efter allt vi ätit de senaste dagarna. Jag har verkligen inte gått locco på något, men såklart ätit både MER och ohälsosammare än vanligt. Så ska det ju få vara på midsommar också, lite extra gott och lite extra lyx. Det är ju inte heller lika dåligt för kroppen att fuska lite om man ändå tränar också, ja så tänker jag i alla fall. Lite skoj att testa på något annat än gymmets sal, men nog måste jag ju säga att jag hellre är där. Men som sagt omväxling förnöjer.

Träningspasset avslutades med ett dopp i havet, och sedan värmande simning i badabunkan. En finfin dag idag igen. I morgon kallar verkligheten igen, men det tänker vi inte på idag. Ännu har vi en skön eftermiddag/kväll att njuta. Vi har en massa gott i kylskåpet som skall läggas på grillen och ätas upp.



de tre fiskarna i vår familj, TUR att mina barn ärvt min kärlek för att simma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar