lördag 28 mars 2015

En sann glädje & lite resultatbilder



Bilden ovan representerar verkligen min relation till träning just nu. SVETT, glada miner, härlig energi, gemenskap, vänner, musik, poddar. KÄRLEK. Jag är så glad att jag verkligen hittat träningsglädjen, att jag tränar för att det är kul. Jag tänker aldrig under en träning "fan vad jag kommer gå ner i vikt nu, fan vad smal jag ska bli" som jag lätt kunde göra förr. Jag trodde att det var det som var peppande, vetskapen om att man bränner fett. Och klart jag gillar den delen av träningen också, men det är inte huvudsaken. Träning gör mig på bra humör, tränignen gör mig lycklig. Jag får ett avbrott i vardagen, får vara bara MALIN. Inte mamma, inte sambo, inte något annat än bara mig själv. Och som säkert många mammor vet så är det inte alltid en självklarhet att man som mamma gör något som bara sig själv. 

Igår hade jag verkligen en piss dag, inget vatten, inte någon ork till något egentligen. Sur och tvär. På eftermiddagen åkte jag och barnen till mamma, för att vi var trötta på att vara utan vatten. På kvällen då Anton var klar med vattenröret kom han och hämtade barnen och hade med sig min träningsväska, Anton och barnen åkte hem och jag åkte vidare till gymmet. SÅ skönt att få ut all frustration där istället för att få ut den över någon annan.

(en parentes, igår då jag var stressad som en idiot tänkte jag redan tanken, "vi åker till HESE då, fan jag orkar inte tänka på mat nu också" men sedan var det en röst i mig som bara - hallå, skärp dig kvinna, smäll i dig en smoothie och ett ägg nu så kör vi vidare. Och jag lyssnade på rösten och det kändes så jävla bra, för jag VET ju att det skulle ha harmas massor om jag sådär annars bara klämt i mig skräpmat..)

Idag började jag dagen på samma sätt som jag avslutade den igår, gymmet. Idag var det pump och det var lika tungt som förra gången. Känner redan i min RÖV att jag kommer ha ont imorgon. Men hej, muskelvärk är nästan skönt, det är det bästa kvittot på att man gjort rätt.


och så passade vi på att fota en formbild. Och jag vet inte riktigt, resultatet känns nog mera för mig själv än vad någon bild kan visa. Men kanske jag inte är riktigt lika bullig på den senare bilden? Men JAG vet ju själv att det gett resultat, jag mår så bra som jag inte mått på år och dagar och känner mig pigg och STARK. 10.4 är det dags för nästa möte på gymmet, ska bli spännande att se vad resultatet säger då. Sakta men säkert går jag åt rätt håll, och jag är så glad över det. Jag är också så glad över allt stöd som jag får, av personalen på gymmet, av kompisa, familjen, bloggläsare och okej jag vet int vem till men TACK! 


10 kommentarer:

  1. javisst syns det skillnad! Heja heja!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul :) tack för hejarropen :) det peppar verkligen!

      Radera
  2. Hejja Malin! Kämpa på! :)

    SvaraRadera
  3. Visst sr man lite resultat! Duktiga du :) jag måste oxå hålla med dig att träningsvärken efteråt är ett bevis på att man gjort något :) hittade en film på youtube med träning för låren och rumpan och när jag första gången gjorde dom övningarna hade jag ont i just dom ställen i typ 3 dagar, vet inte om det var effektiv träning eller bara jag som var i dåligt skick ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya övningar ger väl nästan alltid muskelvärk också fast man är i rätt då bra skick :)

      Radera
  4. Det syns absolut!!! Mindre bulligt,mera fasta muskler! Kämpa!

    SvaraRadera
  5. Syns inte nån skillnad enligt mig, men det är ju så att man känner förändringen själv först sen efter ett tag börjar det synas för andra :) Kämpa på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så är det nog, och i ärlighetens namn är det ju hur man känner sig som är det viktigaste :)

      Radera