fredag 6 mars 2015

Hänger brösten på dig ner? Kan du ta dem och vifta med?

Har ni lyssnat på dagens avsnitt av två bloggare en podd? Om inte så gör det! --> klick klick

Nu har alla hört på det, eller hur? 

Nåja nu kan vi börja prata då. Det snackades om boobs, bröst, tissar och pattar. Väldigt intressant egentligen. Det pratades om vad som händer efter en graviditet med just boobsen, att dom blir så tomma och lösa och rätt så tråkiga. Hänger och slänger och tittar mer nedåt än åt något annat håll.

Ni vet att ni har hängbröst då ni kan svara JA på moraträsks sång 

Hänger brösten på dig ner?
Kan du ta dem och vifta med?
Kan du knyta en rosett?
Kan du slå en knut så lätt?
Kan du ta dem på axeln såhär,
som en käck soldat med gevär?
Hänger brösten på dig ner?



 Kan inte annat än svara JA, det är inte någon rolig historia att kolla sig själv i spegeln utan BH. Inte för att det nu är så otroligt roligt med BHn på heller, om vi nu ska vara riktigt ärliga. Tänk dej en plastpåse ned lite vatten i sig, tänk dej sen att du ska försöka få den plastpåsen att se tjusig ut. (samma fenomen gäller ju för övrigt preggomagen, eller är det bara min mage som aldrig drar ihop sig??) Rätt så svårt nog. Nu så länge jag ännu ammar lite så fylls ju boobsen emellanåt men intresset för amningen svalnar för varje dag och det börjar minsann kännas som att det räcker snart. Ger mer och mer ersättning och ammar nästan bara på kvällen nu mera. Därför är också boobsen mer tomma än fyllda om vi säger som så. Jag kan inte ha vissa BHn t.ex. för att brösten liksom "rinner ur dem". Tacka vet jag sportBHn, dom håller i alla fall allt på plats!

Men sen kan jag inte påstå att jag har så stort problem med det, vet inte om det har att göra med att jag inte annars heller är så nöjd över min kropp. Det känns som att lite lösa boobs är ett mindre problem än 30 kg övervikt. Kan hända att det känns annorlunda då/när jag inte längre är en tjockis. Men ja just nu finns det nog flera saker som jag skulle ändra på ( om man t.ex. fick önska något och det skulle ske sådär magiskt och fint som i askkungen, mina gudmödrar kan mig veterligen inte trolla tyvärr..). 

I dagsläget känns dock operation inte som en lösning, jag tror inte att jag frivilligt skulle utsätta mig för det. Jag hatar sjukhus och vill inte vara där mer än jag måste, vill liksom inte vara där om jag inte är sjuk (eller om någon annan är sjuk då förstås) Inte nog med att jag har hängpattar och är 23 år, dom är dessutom rätt så olika i storlek. Inte skulle det ju vara helt tokigt att få det fixat såklart, men också här känns nog kniven inte som ett allternativ. Jag är helt enkelt för rädd, för orolig och feg.

my sommer 2015

Jag dömmer absolut inte de som fixar brösten, då det handlar om att göra dem till det dom var innan t.ex graviditet eller viktminskning. Var och en med sitt, vill man sätta pengarna på det så får man göra det. Blir man lyckligare av att fixa boobsen så varför inte. Men JAG tror ju nog ändå att lyckan inte sitter i pattarna. Tyvärr. Precis lika lite som att jag kommer att bli lyckligare av att gå ner i vikt, det är på insidan man mår bra och är lycklig och då spelar ju inte boobsen någon större roll. Men som sagt var och en med sitt, det finns ju nog galnare saker man kan göra med sin kropp än fixa till boobsen. BTW så finns det ju faktiskt också de som opererar boobsen för att dom vill ha mindre boobs, t.ex. för att slippa besvär med rygg, nacke och axlar.

Nej under kniven lär ni nog inte hitta mig, däremot lär ni hitta mig hos min syster på Victorias Seecret i London om lite mer än en månad. Får väl bara köpa hem mirakel BHn som gör att boobsen ser bra ut med kläderna på i alla fall. Anton är ju van med mina hängboobs, och han är ju typ den ända som ser dem utan BH. 

Just NU stör inte boobsen så mycket, men det kanske också har att göra med att jag just ammat och hängt och slängt med boobsen rätt så offentligt. Då jag ammat är ju boobsen Sagas mat och inget mer med det. Om någon månad kommer jag ju inte att dra fram patten sådär mitt i köpcentret eller på stranden. Vi kan ju kolla läget sen igen.


eller så är man bara nöjd och använder boobsen som halsduk. 
Gilla läget liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar