söndag 8 mars 2015

namnen


Adam hade vi inte någon djupare tanke kring, ett fint namn helt enkelt. Jag hade länge gillat det namnet och Anton gillade det också rätt så snabbt. Theodor var ett annat namn som jag gillade, men det dissade Anton totalt. Så valet blev rätt enkelt egentligen.

Saga däremot är döpt efter min fammo Satu <3. Fammo dog på hösten 2012 och jag saknar henne alla dagar. Känns fint att Saga bär sitt namn till min fammos minne. Hon har ett eget namn men namnet har stor betydelse, inte bara för mig utan för alla i vår familj.

Hur har ni andra gjort då ni valt namn till era barn? Fina namn, namn med betydelse? Berätta gärna!

2 kommentarer:

  1. Selma vald vi för att vi tyckt de va fint å enda namnet vi va överens om :D sen fick vi vet efter förlossningen att de visst va ett namn ur R's släkt, men he känns ju bara bra :D Mellannamnen har vi medvetet tagi ur släkten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Selma är ett jätte fint namn! Skoj att i efterhand få veta det, då blir det ju ännu lite mer speciellt. (Helt som att namnet på ens barn inte är speciellt nog ;) )

      Radera