tisdag 24 mars 2015

de gröna fingrarna?

Nej alltså NU måste jag bara visa hur totalt värdelös jag är på att sköta blommor. Seriöst, det lönar sig inte för oss att ha annat än tulpaner. För dom behöver man ju inte sköta så mycket, liksom lite vatten i vasen och sen slänger jag dem. Önskar jag kunde bli bättre på detta, för blommor är ju fint!

Nåja, låt mig få presentera blommorna i villa storäng


Jag köper alltid en orchide mellan varven, och den DÖR ALLTID, varje gång!  Den där gröna växten lämnades kvar här av Antons mamma och pappa då de flyttade ut. Den ser inte heller lika välmående ut längre, som den gjorde för se sådär 1 år sedan. HUPS!



mina fina vårblommor. Vet inte ens vad de heter, men dom var fina i butiken. Nu kan man inte direkt påstå att dom är vackre längre. ROSKISEN -->



Narcisserna fick fnatt hos oss, blev jätte långa och torkade bort. Börjar ni förstå att jag suger nu? Blommor som inte behöver någon skötsel alls överlever inte ens 2 veckor hemma hos oss. Julblomman vi fick av Karin och Kim lever ännu, nätt och jämt. 



Här är min favvo, vi har två av denna sort och jag gillar dem både för att dom är snygga OCH för att dom inte dött ännu. 

Men ja ni ser, inte så stor vits att jag köper blommor, dom gör mera nytta i komposten än dom gör här inne. Måste bättra mig, ELLER köpta plast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar