lördag 21 mars 2015

morgonPUMP

I morse skulle jag träna, jag steg upp fixade ihop en smoothie med yoghurt, banan, jordgubb & avocado. SLURP. Har haft lite leidon på smoothies här ett tag men idag var det gott igen. Hoppade i bilen och körde iväg. Lite sådär halv seg kände jag mig, liksom inte sjuk eller trött men lite trög. Väl på gymmet mötte jag en vän som vanligtvis bor utomlands (haha tänkte så skriva utomhus.. men nej det var alltså inte en uteliggare jag mötte!) och hon var påväg på PUMP. 

Mitt i allt stod jag själv också där i den PROPPFULLA salen. Och oj så skönt det var, lite osäker var jag ju på vikterna eftersom jag inte gått på pump på nästan 2 år *skäms* men jag tror nog jag fick rätt så bra vikter i alla fall. Det BRÄNDE sådär skönt i musklerna, konstigt hur något som gör ont kan kännas skönt på samma gång?!?

Nu efteråt inser jag att jag verkligen saknat att gå på pump, jag är egentligen så bekväm av mig att jag lätt intre ger mitt allt i salen. Liksom slutar pressa just innan det börjar bränna. På det viset kan det ju vara bra att träna lite ledda timmar styrka också. 

Kan man träna för mycket? ja säkert kan man det, MEN så länge det är skoj och kroppen orkar med är det fine för mig. Såhär ser t.ex. kommande veckas träningsprogram ut. 

Ser redan framemot det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar