fredag 27 mars 2015

ge mig ett F, ge mig ett R..E..D..A..G!!

Godmorgon, först vill jag lugna ner alla oroliga läsare! Vattnet kom tillbaka, vi har absolut INGEN aning om vad problemet var men huvudsaker är att det är tillbaka.

EDIT:
skoja bara, problemet var inte alls löst, det finns antagligen ett hål i vattenröret som går mellan brunnen och vårt hus. = vi är utan vatten idag nu då. Är det någon som försöker säga till oss att vi inte ska bo här eller? Tycker att det börjar vara tillräckligt med motgångar nu.

 Jag fick håret sköljt tillslut, dessutom hade jag lent och fint hår efter att ha haft balsam i det i en timme. Se det som ett tips, och JAG VET att alla mammor skrattar nu, liksom VEM har tid att sitta med balsam i håret en timme. Nej, precis, ingen. 

Idag började vi morgonen vid klockan 6 igen, eller okej ni behöver inte tycka så synd om mig eftersom det var Anton som steg upp med kidsen. Själv hade jag sovmorgon och fick sova ända till 6.45. Alltså seriöst, läste bakåt i bloggen och hittade ett inlägg från då Adam var i Sagas ålder, DÅ klagade jag över att han vaknade vid 8, tiderna förändras om man säger som så.


och ja du har rätt lilla Saga, mamma är jätte glad över att du sover hela natten. Men liiiiiiiite längre på morgonen skulle inte vara helt fel. Om man nu får önska vill säga.

Idag är det inga storslagna planer på agendan. Städa lite, sällan det händer! Och handla inför veckoslutet, Måste komma ihåg att köpa lite häxgodis ifall de finskspråkiga barnen som bor här i byn kommer på besök. Vill ju inte bli känd som surkäringen som bjuder på russin till häxorna heller, fast man ju borde egentligen. Dumt att dela ut godis egentligen, men ja ibland får man väl bara go with the flow.

SKÖN FREDAG på er ALLA FINA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar