måndag 22 september 2014

Yo VIP, let´s kick it!

NU kör vi, nu är jag frisk (hostar bara lite). I kväll ska jag träna, dansa zumba så att svetten sprutar! LÄNGTAR. Förra veckan var horror, äckligt att vara sjuk, äckligt att proppa i sig en massa godis och skit för att man är sjuk ?!? Trist att inte få gå till gymmet. Ja ni förstår min känsla. Men vet ni va, NU kör jag 110% nu SKA jag ha koll, nu SKA jag börja leva så som jag vill leva. Jag vill ju vara hälsosam. Fy fan vad illa jag mått förra veckan, min kropp mår inte bra av en massa godis. För att inte tala om hur mitt humör reagerar på socker, jag blir faktiskt elak då jag äter mycket godis, sover dåligt (listan kan göras hur lång som helst) Nu är det hälsosamt på vardagar och fest då det är fest. Men det skall vara slut på allt frosseri. PUNKT!

Kickade igång dagen med att göra en väldigt  god och hälsosam grönsakssoppa. Otroligt hur gott det blev, kastade på lite skinka och pesto. Verkligen något som vi skall göra på nytt. Till och med Adam gillade det.

I soppan satte jag lite ett och annat som vi råkade ha hemma i kylskåpet. Potaits, batat, morot, zukini, och grönsaksbuljong. Sen mixade jag ihop allt med en stavmixer och blandade i grädde. Måste säga att det är smaskigt med soppa i detta höstrusk.

Ber om ursäkt för bilden, men alltså vem kan göra purésoppa vackert? Säkert nån men jag kan inte.. Det var i alla fall mycket godare än det ser ut.

Sen skulle jag ju vara duktig och ta en promenad så länge kidsen sover, men vet ni vad?!? regnet stod som SPÖN i backen. Men envis som jag är tog jag paraplyet i handen och traskade iväg. Det blev bara 4km, för sen var jag blöt, frusen och lite sur på väderguden. Men det viktiga var ju att jag VAR ut och gå. Så tummen upp för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar