måndag 15 september 2014

min tur

Redan under helgen kände jag på mig vad som komma skall, sandpapper i halsen och lite hes till kvällarna. Så idag kom då det oundvikliga denna höst, flunssan. Har ingen röst, hosta och känner mig sådär trött och hängig. Som mammaledig får man ju inte sjukskriva heller, så det gäller att bita ihop och försöka få dagen att gå. Svårast är det ju att inte ha någon röst, väldigt trist sällskap till Adde och Saga. I morgon skulle väl Adam få hänga lite med sin fammo och faffa, skönt både för honom och hans mamma. Saga hostar hon med, hoppas verkligen att hon inte blir mer sjuk än så! Jag HATAR att vara sjuk, men mer än det HATAR jag då mina barn är sjuka. Blir så noijig och orolig för allt!

Och som ni säkert förstår så slank det ner lite choko i korgen då vi var till butiken, för det är ju verkligen så himla synd om mig just nu! Så trist då jag verkligen kom igång med både träning och maten förra veckan, så blir det paus igen då. Hoppas hoppas hoppas att det går om snabbt.

Nu har båda kidsen ögoninflammation också, så i morgon blir det ett besök hos farbror doktorn IGEN. Gråter för att jag är så himla trött på att någon i familjen skall vara sjuk heltiden. Men det är väl detta som är småbarnstiden, tar bara ett tag att vänja sig.

Hoppas ni haft en bättre månad än jag har haft, jag kikar in igen då jag är gladare och har mera energi. Tack och gonatt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar