fredag 12 september 2014

Godis råttan

Jaa då var det fredag igen då, vad betyder det? Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmyys. Min stora svaghet i livet är godis, allt annat ohälsosamt klarar jag mig utan. Det är klart att jag gillar ohälsosam mat, chips osv också men godiset är nog min last om man säger så. Har provat med att ha godis-strejk ett antal gånger, det går bra någon månad eller två MEN sen är vi tillbaka på ruta ett. Så nu i och med mitt nya liv har jag inte någon strejk, ingen diet (ja skerv ju om det ren om jag inte minns helt fel)

Vår Lilla godisskål på nyåret, 2kg skulle jag minnas att det var. MUMS!!

Jag tänker faktiskt unna mig godis på fredagar, det kan hända att min viktnedgång går långsammare eller att det förstör delar av min träning under veckan. Men alltså jag MÅSTE verkligen få mitt fredagsgodis. ÄLSKAR mitt fredagsgodis. Men utöver det tänker jag vara lite sträng. Verkligen försöka minska på det som är onödigt och bara äta sådant som jag verkligen är sugen på just då. Om det sen visar sig att jag äter för mycket fredagsgodis så får jag väl ta och fundera om. Lägger hellre till en träning i veckan än överger mitt fredagsgodis. och jag jag förstår att mitt förhållande till godis låter lite sjukt och det är det säkert också. Men alltså jag har ju varit preggo och ammat den största delen av tiden de senaste 3 åren så något nice måste jag unna mig!

Hur gör ni då det kommer till godis och andra o-hälsosamheter? En dag i veckan? Så ofta om möjligt? Vilka är era favoriter??Berätta!

4 kommentarer:

  1. Brukar köpa en större påse godis eller lösgodis och sedan dela upp det på 4, en påse för varje veckoslut. Då vet jag att jag inte får i mig för mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att jag borde köra med liknande strategi :)

      Radera
  2. Sånt där godis som du har på bilden klarar jag mig utmärkt utan. Alltså, visst är det gott :) men det är inget som jag skulle köpa åt mig själv. Om jag ska ha godis är det choklad som gäller... mmm... Jag vet inte när jag skulle ha köpt annat godis än choklad åt mig själv.
    Men jag äter inte choklad regelbundet. För mig är det i princip fyra saker som är sånt där som jag får akta mig lite för och ransonera: choklad (och bakverk med choklad), (kanel)bullar, glass (helst inte bara vanlig tråkig vaniljglass utan något festligare, som Magnum, eller Ainoglass) och vin (framför allt rödvin). Inget av det där äter jag varje dag längre, när jag var barn och tonåring var det i princip glass varje dag och när jag var ung vuxen var det bulla varje dag... Men gott är det fortfarande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk så olika det kan vara :) visst gillar jag choklad också men det är nog just godis som är den absoluta favoriten ;) Ja det gäller väl att unna sig lite och med måtta.

      Radera