onsdag 10 september 2014

Ett år sedan

För ett år sedan hade jag just börjat skolan, vi hade just skolat in Adam på dagis och vi hade just fått veta att jag var på smällen. Behöver jag säga att den hösten av lite av ett kaos? Jag mådde verkligen RÖV dom 3 första månaderna, spydde i etapper och mådde bara skit. Dessutom skulle skolan skötas, jag skulle orka vara med Adam och allt det övriga i vardagen också. Det var nog rätt så tufft.



jämför själva den lilla bebiskillen på första bilden med pojken som skrattar på den undre. Ett år är verkligen en evighet då man är liten.

Nu lever vi i en helt annat vardag, vi har två barn och ett hus. Anton har ett jobb och ett jordbruk som skall skötas. Livet idag ser inte helt ut så som vi trodde att det skulle göra då i september då vi började planera för livet som 2barns familj. Livet är minsann tufft nu också, men det fina med barn är ju att man får så otroligt mycket tillbaka. Jag skulle säga att två barn är lite jobbigare än 1, men dubbelt så roligt och dubbelt mer kärlek. 

4 kommentarer:

  1. Vi verkar ha haft ett exakt likadant senaste år :) Intressant att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul :) intensivt men härligt samtidigt!

      Radera
  2. Absolut! Livet som gravid med en aktiv ettåring och sen livet med en nyfödd och en trotsig tvååring, hatten av för oss :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja men det är ju tur att dom samtidigt är den bästa belöningen man kan få ;) även fast man blir gråhårig med mindre ibland innan man förstår vad den trotsiga tvååringen skriker om just nu ;)

      Radera