torsdag 11 september 2014

" bara " Saga

Idag hade vi lite tumis tid jag och Saga (haha helt som att hon och jag annars sällan umgås) Adde hängde med pappan och faffan hela långa dagen. Passade på att ta "bara" Saga och åka iväg på familjecafe. Det är verkligen skillnad på om man är på familjecafe med en 2 åring och en 4 månaders bebbe eller om man "bara" har bebben.

Efter familjecafet passade vi ännu på att ha umgås lite med Karin och Minea. Kul nu då tjejerna börjat bli intresserade av varandra. Sackrarna kommer att vara tvungna att leka ihop tills dom är myndiga. Vi hade i alla fall det väldigt trevligt, drack kaffe och blev bjuden på mat *LYXIGT* tack för det!

Då jag var mammaledig med Adde HATADE jag då mammor med flera barn pratade om hur lätt det är att bara ha sin lilla bebis. Jag var bara sådär WTF?!? Här sitter jag med min snälla bebbe och har händerna fulla. NU vet jag vad dom menade. Men så är man ju i en helt annan situation med andra barnet också, man kan och vet en hel del som man fick lära sig den hårda vägen första gången.

Hur som haver var det väldigt mysigt att bara kunna sitta och prata och mysa med Saga. Händer rätt så sällan. MEN jag skulle ändå inte föra Adde till dagis. Vill ju nog att också han skall vara en del av vår vardag liksom. (jag kommer aldrig att sluta jamsa om att jag tycker det är fel att ha en 2 åring i dagis om man själv är hemma, NEVER)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar