söndag 21 september 2014

Söndag

Goder afton på er alla fina läsare!

Vill först och främst säga tack för alla tips gällande ersättningsfrågan i förra inlägget, både här på bloggen och på FB. 

Nog har ni väl alla kolla på FB sidan finlandsvenska bloggare? Om in så kika in på den, där kan man hitta en hel drös med härliga bloggar.

Nåja men söndag idag då, inget babysim för oss idag ännu. Saga är nog så gott som frisk men vi väntar ändå för säkerhetsskull, nästa gång ger vi gärnet igen. Idag var också andra och sista dagen i fotokursen. Nu har jag då lärt mig grunderna för hur min kamera fungerar. KUL! nu hoppas jag ju då på att jag skall bli jätte duktig på att fota fina bilder, sådär tills i morgon eller så. Inte nog med att jag lärt mig mer om min kamera, idag efter kursen hade Anton ett litet paket till mig, och gissa vad som fanns i det lilla paketet?!? JO, ett nytt objektiv, ett 50mm fast objektiv. HUR fin är han inte? Så inte nog med att jag lärt mig om min kamera, nu har jag också flera objektiv att öva med. KUL KUL.

Eftermiddagen spenderades hos mamma, en massa prat och god mat. Vi pratade om hur jag skall lägga upp mina studier. Och som alla vet så vet ju alltid ens mamma bäst, hihi nä men jag har lärt mig att det i 9 av 10 fall lönar sig att lyssna på mamma. Men jag skriver mer om vårens planer i ett senare skede. Tack i alla fall finaste mamma för pratstunden, det behövdes!



Ja och nu myser vi i sängen jag och Anton, käkar lite tuc kex och kollar på friends. Ett bra slut på veckan, och skulle inte Adde fått hosta under helgen skulle jag vara super duper nöjd. Men nu är vi sjuka här ännu någon dag i alla fall. Puss på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar