onsdag 17 september 2014

drömmen om det långa håret

Att ha en tjej är ju hur härligt som helst, klänningar, rosa, spännen i håret och flätor osv. 
Oj, vad jag längtar tills Sagas hår blir så långt att man kan börja göra frisyrer till henne. 

Jag tycker att den finaste frisyren som små tjejer kan ha är flätor. 
Pinar ofta kusinen M med olika flätor, men det är ju så fint. 
Dessutom är det ju bra att få håret ur vägen och ur ögonen. 
Hoppas att Saga kommer gilla ha fläta, och att hon vill ha långt hår.



I vilken ålder skall kidsen själva få bestämma om t.ex. sitt hår? 
Är jag en hemsk mamma om jag inte klipper kort hår till henne som 3 åring om hon verkligen vill?

2 kommentarer:

  1. Om jag bara sku få fixa Jamilahs hår lite oftare. Helst har hon det löst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var precis det som jag tänkte på, får hålla tummarna för att Saga vill ha håret fixat sen bara :)

      Radera