torsdag 11 september 2014

tankar kring barnens kläder

Jag skulle kunna lägga ut hur mycket pengar som helst på kläder till kidsen. Men inte vilka kläder som helst, mina barn har oturen att ha en mamma som verkligen inte gillar kläder med tryck på. Ni vet nån muminfigur eller bamse. Nej tack! i 9 fall av 10 väljer jag inte sådana kläder. Jag gillar kläder som är randiga, prickiga eller enfärgade. Mönstrade kläder kan också vara fina det är främst tryck med olika disney figurer som jag inte gillar. Speciellt dumt är det ju att trycken ofta skall ha en bakgrund, och till pojkar skall den bakgrunden vara något mörkt, häftigt och lite pang pang inspirerat. Tyvärr finns det massa sådant nu i Adams storlekar.. Så han får dras med de kläderna som mamman i huset gillar, väljer och köper, här är det främst en klädes diktatur tydligen ;) skäms lite nog!


 Dessutom vill jag att det mesta av barnens kläder skall passa ihop. Ni vet att man kan ta en blus och ett par byxor från klädskåpet utan att planera och utan att våndas över att en inte hunnit byka på länge. (helt ärligt är det främst eftersom Anton inte helt har koll på vad som matchar och vad som inte matchar). Sen är nog inte barnen speciellt matchi matchi här hemma heller, men jag tycker det är kul att klä upp mina barn i fina BEKVÄMA kläder. Klä upp låter också fel men jag vill helt enkelt att mina barn skall se städade och fina ut. Favoriterna hittar jag oftast på polarn och pyret eller på kappahl (då är det främst new bie som jag gillar)




För mig får föräldrar klä sina barn i vad som helst, men JAG förstår inte hur man inte kan se om kläderna ser fina ut ihop eller inte. Jag menar inte klär ju föräldrarna sig med omatchande kläder, så jag förstår inte varför man skulle klä sina barn så? Kläderna behöver ju inte vara likadana för att matcha, men ni kanske förstår hur jag menar?



Hur tänker ni då ni klär på era barn på morgonen? FINT? BEKVÄMT? BÅDA? TÄNKER INTE ALLS PÅ DET?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar