onsdag 1 juli 2015

Att våga

Hejhopp mitt i natten, jag lärde mig NADA från förra natten tydligen. Jag gillar väl att vara trött? 
Nä egentligen väntar jag på att Anton ska komma in, han är ute på åkern ännu #livet som bondefru. 

Nåja men det som jag tänkte skriva några korta rader om idag ännu är att våga göra saker ensam. T.ex. att prova på spinning, något som jag SKA göra i morgon. Nu har jag pratat om det och skrivit det här, det finns liksom inte någon återvändo mera. Har varit på någon enstaka timme lite här och där, men nu ska jag ge det en riktig chans. Det ska till och med få en egen dag, ni vet som måndagszumba, tisdagsstep och nu då onsdagsspinning. Jag ger det sommaren, och sen ser jag vad jag tycker. Vissa älskar det andra gillar det inte alls. 

Ingen av mina trogna gymmvänner hade lust/tid att joina. Förr i världen hade jag väl surt skippat det också, för att jag inte vågade gå ensam. Men NEJ, inte denna gång! Jag ska fasiken göra det ändå. Nu tänker säkert någon av er att det väl inte är någon stor grej att gå på en spinning timme ensam, men för mig är det nog det. Jag vet ju inte ens hur man ska höja/sänka sadeln. Lite lost alltså, men det ska inte hindra mig denna gång. Det löser sig helt säkert, det gör det ju alltid. Jag ska inte ens agnsta om detta nu, jag ska bara se framemot det. Det ska bli skoj!

Jag är nog inte alls bra på att göra saker ensam, säkert därför jag hatar att ringa folk också. För då är det ju bara jag, och den jag ringer till. Skjuter alltid upp saker som jag måste göra själv.  Måste nog bli bättre på att göra saker ensam tror jag. Step by step, spinning by spinning. (okej förlåt, jag är lite för trött för att blogga nu tror jag, dåliga skämt och flum)

Vi hörs i morgon!

Nati nati

2 kommentarer:

  1. Jag gick ensam på spinningtimme, just för att pröva. Hade heller ingen aning om nånting men tänkte att i salen finns garanterat nån man känner, ens lite. Fick hjälp med allt av en spinning-granne så timmen gick bra men trots det är det nog inte min grej. Gav det några chanser eftersom alla säger att det är skoj & skitbra träning men som du skrev, man antingen älskar det eller så inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men så är det ju nog, speciellt här i Pargas :) jag fick också hjälp av dragaren så att jag hade de bästa förutsättningarna innan timmen :) Jag föll för det direkt jag, gillade det massor :) men som sagt, endera gillar man det eller så inte och som tur finns det ju mycket annat än spinning som man kan göra ;)

      Radera