torsdag 9 juli 2015

Njuter av mitt träningsflow

Hejsan! Mitt i natten hann det bli innan jag tog fram datorn, hupsis! Vi kollade film med Anton (händer typ aldrig!) fast jag menar det är väl knappast så intressant för er att läsa om det. (eller? hojta till i så fall.. INGEN? nehe inte då..)

Tidigare idag var det igen dags för spinning, denna vecka var jag inte alls lika nervös. Skönt. Det var tungt som sjutton idag och jag förstår inte HUR man ens KAN svettas så mycket? Seriöst, hela handduken är genomblöt på 50 min. Bra är det ju eftersom det tyder på effektiv träning, men samtidigt är det ju skit äckligt, en hel handduk av svett. Tur att alla är ungefär lika svettiga då timmen är slut, svetten är ju ett tecken på bra träning (intalar jag mig själv för att inte känna mig sådär super äcklig)


























Är verkligen inne i ett FLOW då det kommer till träningen nu, jag har energi och vilja så att det räcker och blir över. Allt känns roligt och jag packar alltid gymväskan med ett leende på läpparna, är lite orolig för när första "väggen" ska komma emot. Första gången som det kommer kännas motigt att åka iväg, nåja men den tiden den sorgen. Just nu ÄLSKAR jag tränigngen. Tur att Anton ändå "tvingar" mig att vila mellan varven. Annars skulle jag säkert köra fullt ös tills kroppen inte orkar mera. Och dra på mig någon onödig skada eller liknande. För även om det är riktigt tråkigt att vila så är det ju viktigt att göra det ändå. 

Känns som att jag hittat en bra balans i träningen nu, jag har mina dagar och jag vet vad som ska göras vilken dag. Det går som på rutin nu redan, vilket är så skönt. Det är liksom inte ens frågan om att jag inte skulle åka till gymmet (om jag nu inte har andra plans eller är sjuk typ) Nu kom ju spinningen med lite sådär huxflux men eftersom jag gillade det och ändå inte kan välja bort något annat så är det väl bara att köra. Just nu är det fredagarna som är vilodagar, men det kan ju ändras lite från vecka till vecka, ledda pass går jag på måndag (zumba) tisdag (step & cardio) onsdag (spinning) och torsdag (step & box) rätt så mycket fokus på ben och röv, vilket är bra! Liksom vem vill nu inte ha snygga ben och en snygg röv? Det känns minsann i benen efter dagens spinning pass i alla fall, konstaterade just till Anton också att det är konstigt med spinning för "man cyklar ju bara" och ändå är det sådär tusans tungt. Att det sen ännu kan kännas roligt på samma gång är ju verkligen super mysko. Men med bra musik och bra pepp så kan det ju inte bli annat än skoj. Jag har väl nämnt det förr, att jag gillar Dianas timmar?!? (ha ha nej aldrig, det var en total nyhet här på bloggen)

Nåja det om det idag, dags att försöka hitta sömnen nu så att jag KANSKE skulle sova INNAN klockan 2 inatt. Seriöst, min dygnsrytm är åt skogen just nu. #måstesovamera

Vi hörs igen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar